Skip to main content

Sinds vandaag heb ik op 3 tv’s in huis de nieuwe Tv+ ontvangers in gebruik. Super fijn dat ik nu ook sommige zenders in 4K kan kijken! Maar… Op de televisie beneden werkt het prima. Alleen heb ik op de televisie boven hapering in het beeld. Zeker met de 4K kanalen. Daar valt gewoon niet naar te kijken. De tv boven zit rechtstreeks met een CAT5e kabel verbonden aan de modem (Fritz7590), terwijl de televisie beneden verbonden is met de draadloze verbindingsset van Devolo (powerline), waar ik juist geen problemen mee ervaar met 4K kijken. 
 

Als ik mijn Tv+ ontvanger boven met Wi-Fi verbind, ipv bekabeld, zijn de haperingen weg. Vreemd toch? Je zou toch juist verwachten dat bekabeld beter/stabieler werkt dan via Wi/Fi? Als ik de tv ontvanger bedraad verbind, en Unicast selecteer in plaats van Multicast, dan heb ik geen haperingen, alleen is de beeldkwaliteit dan ook minder (lagere bitrate).

 

Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

ps: Ik had met de vorige tv ontvanger (Arris) geen problemen met bedraad televisie kijken boven.

Wat zit er allemaal tussen als u bekabeld aansluit?


Wat zit er allemaal tussen als u bekabeld aansluit?

Ik ben er al uit. De switch die ik gebruik, ondersteunt geen IGMP Snooping. Maar wat ik bijzonder vind, is dat de vorige tv ontvanger (Arris) wel probleemloos gewerkt heeft. Die zat namelijk op dezelfde switch aangesloten terwijl dat ook eigenlijk niet probleemloos kon werken.


Reageer