Skip to main content
Beantwoord

Beeld hapert en schakelen gaat langzaam sinds update

• October 16, 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

berli028
Topper
Forum|alt.badge.img

Na de lastste updaten van 14/15 oktober is het tv kijken een drama. Steeds beeld wat even stilstaat, schakelen gaat enorm traag reageert zeer langzaam. Ditcis geen kijken meet

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@berli028, dat is inderdaad niet bepaald prettig TV kijken. 😣 Heb je de tip van Leen al geprobeerd? 

Start de tv ontvanger eens opnieuw op.

In veel gevallen is dat de oplossing. Maak hem stroomloos, wacht twee minuten en ik ben benieuwd of het daarna soepeler gaat. 🙂
Mocht dat niet helpen, probeer dan een reset van de TV+ Box of Soundbox: 

Reset via het reset-knopje

De KPN TV+ Box

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Aan de linkerkant, naast de gele netwerkaansluiting, zit een resetgaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen. Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

Ik hoor graag of het gelukt is!

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 16, 2025

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 18, 2025

Hi ​@berli028, dat is inderdaad niet bepaald prettig TV kijken. 😣 Heb je de tip van Leen al geprobeerd? 

In veel gevallen is dat de oplossing. Maak hem stroomloos, wacht twee minuten en ik ben benieuwd of het daarna soepeler gaat. 🙂
Mocht dat niet helpen, probeer dan een reset van de TV+ Box of Soundbox: 

Reset via het reset-knopje

De KPN TV+ Box

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Aan de linkerkant, naast de gele netwerkaansluiting, zit een resetgaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen. Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

Ik hoor graag of het gelukt is!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Het kan ook aan de verbinding liggen.

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN router Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Vaak, gelukkig niet meer altijd, start ik de DIW7022 na een update opnieuw op.

Kan makkelijk, houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Spanningsloos (volksmond stroomloos) maken is bij de DIW7022 is niet meer echt nodig (gelukkig)

Terug naar de fabrieksinstellingen (kleien knopje achterop (zie foto boven)) is het laatste wat je kan doen als niets meer werkt. Je moet dan wel enkele dingen opnieuw instellen.

berli028
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Het gaat nu redelijk goed na het opnieuw opstarten. Wel heb ik steeds dat ik wanneer ik een opgenomen programma wil bekijken ik wel 2 of 3 keer de knop moet indrukken voor dat het reageert. Ik heb dit al zeer lange tijd ook voor de update. Had gehoopt na de update er vanaf te zijn maar helaas. Verder ook met opstarten zie ik vaak geen beeld en geluid en moet ik even naar een andere zender en dan werkt het weer. Bloed irritant. Ik heb een marantz AV receiver er tussen staan met de laatste versie HDMI kabel.