Skip to main content

Wanneer ik Netflix kijk via de TV box (ik heb de laatste) dan vind ik het beeld niet strak vloeiend. Dit is wel het geval als ik het rechtstreeks via mijn Samungtv kijk. De normale zenders zijn prima. Meeste instellingen staan bij mij op automatisch. Doe ik iets verkeerd of is de box nog niet super voor Netllix?

Dit heeft waarschijnlijk met de FPS te maken. De meeste inhoud van Netflix draait op 24 FPS en dat gaat nou net niet zo lekker met een verversingsfrequentie van 50 of 60Hz. Waar jouw TV waarschijnlijk automatisch de verversingsfrequentie aanpast, kan de KPN TV+ Box dit (nog) niet. Daarom heb je er op jouw TV geen last van, maar op de tv-ontvanger wel.  Je kan proberen de KPN TV+ Box op 24Hz in te stellen en kijken of het dan minder is.


Dit heeft waarschijnlijk met de FPS te maken. De meeste inhoud van Netflix draait op 24 FPS en dat gaat nou net niet zo lekker met een verversingsfrequentie van 50 of 60Hz. Waar jouw TV waarschijnlijk automatisch de verversingsfrequentie aanpast, kan de KPN TV+ Box dit (nog) niet. Daarom heb je er op jouw TV geen last van, maar op de tv-ontvanger wel.  Je kan proberen de KPN TV+ Box op 24Hz in te stellen en kijken of het dan minder is.

Wat je zegt klopt maar dit is toch niet te doen zo? Je kunt toch niet van de gebruiker verwachten dat hij/zij steeds het instellingen menu induikt om te switchen tussen 24 en 50Hz?


Toch is dit de manier om het probleem te verhelpen totdat de KPN TV+ Box automatisch van frequentie kan wisselen. Of de Netflix app op de Smart TV gebruiken.


Reageer