Skip to main content
Beantwoord

Beeld knippert zwart bij openen menu en kijken opnames

• January 8, 2025
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb sinds een poos KPN + tv en heb in de woonkamer tussen de tv een dolby surround zitten. Hier heb ik nooit problemen mee gehad. Maar sinds een week heb ik het probleem dat zodra ik in het app menu kom het beeld zo nu en dan groen/zwart knippert. Dit gebeurt ook geregeld tijdens het kijken van alle programma's die ik opgenomen heb. Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn dolby zou kunnen liggen of aan de kabel. Ik heb al diverse kabels getest ook heb ik mijn tv kastjes omgewisseld (ik heb er 2 slaapkamer woonkamer) na de wissel gaat het een uurtje goed en dan begint het weer eerst ,zo nu en dan en hoe langer je kijkt hoe vaker het gebeurt.

Heel vreemd is het dat ik dus niet heb bij live tv kijken ik kan uren naar programma's kijken of muziek kijken zonder dat hij knippert.

En ga ik dan weer naar het menu dan begint het weer. En hoe oud de programma's zijn of welke zender maakt geen verschil.

Kheb het glasvezel kastje de modem en tv kastjes al diverse keren herstart niks helpt!!

Iemand een idee hoe dit op te lossen? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik wil met alle liefde de dolby er tussenuit halen maar dat is mega veel werk ik heb het wel even getest met een losse hdmi kabel rechtstreeks van tv kastje na tv zonder geluid maar dan knippert hij eerst niet en na een halve dag begint hij dan weer te knipperen eerst zo nu en dan en langzaamaan steeds vaker en sneller.

Dat is dan al voldoende lijkt me.  Dan deugt er dus iets niet aan 

1.  de tuner
  2.  de kabel
  3. de hdmi poort

Kabel had je al vervangen toch?  Heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • January 8, 2025

Ik zou de tv ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen om te testen of dat het probleem oplost.

• Instellingen
  • Apparaat (algemene instellingen)
  • Apparaat voorkeuren
  • Over
  • Terugzetten op fabrieksinstellingen

En dan de tv ontvanger opnieuw instellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

De beschrijving die je geeft hoort bij een normaal tv kastje ik heb een kpn+ tv kastje en die heb ik via een soortgelijke manier gereset en helaas gaf dat geen oplossing!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@Druivin . Welkom bij de KPN Community.

Wat vervelend dat je dit probleem ervaart, zeker als je al zoveel hebt geprobeerd om het op te lossen! Goed dat je dit zo duidelijk uitlegt.

Om uit te sluiten of het probleem met de Dolby Surround-installatie te maken heeft, zou je eens kunnen testen of het knipperen ook optreedt wanneer je deze apparatuur loskoppelt en direct vanaf het tv-kastje naar je tv kijkt. Zo kunnen we nagaan of het probleem mogelijk daar vandaan komt.

Laat ons weten wat je bevindingen zijn, dan denken we graag verder met je mee om dit op te lossen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Beste Erwin als de Dolby het probleem zou veroorzaken dan zou hij toch ook met live tv kijken moeten doen lijkt me?

En met live tv kijken is er dus niks aan de hand.

Hij knippert alleen als ik in het menu zit en tijdens het kijken van opgenomen programma's daarom snap ik het ook niet? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Ik wil met alle liefde de dolby er tussenuit halen maar dat is mega veel werk ik heb het wel even getest met een losse hdmi kabel rechtstreeks van tv kastje na tv zonder geluid maar dan knippert hij eerst niet en na een halve dag begint hij dan weer te knipperen eerst zo nu en dan en langzaamaan steeds vaker en sneller.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 20, 2025

Dat is dan al voldoende lijkt me.  Dan deugt er dus iets niet aan 

1.  de tuner
  2.  de kabel
  3. de hdmi poort

Kabel had je al vervangen toch?  Heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 31, 2025

Ik heb hem nu op een andere hdmi poort zitten van de dolby het tv kastje heeft immers maar 1 hdmi poort. Het is een poosje goed gegaan vandaar ook even geen reactie maar gisteravond knipperde hij weer heel veel in het menu van de opnames. En vandaag is het weer beter. 

En zoals ik al zeg hij knippert dus alleen in het menu of bij opnames.  Maar als Ik gehele dag live tv aan heb is er niks aan de hand. Dan zou je toch haast denken dat het probleem ergens op de server moet liggen. Gezien ik merk dat hij ook problemen heeft bij het laden van wat oudere programma's en soms dan ook zelfs stottert in beeld. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 3, 2025

Ik heb hem nu op een andere hdmi poort zitten van de dolby het tv kastje heeft immers maar 1 hdmi poort. Het is een poosje goed gegaan vandaar ook even geen reactie maar gisteravond knipperde hij weer heel veel in het menu van de opnames. En vandaag is het weer beter. 

En zoals ik al zeg hij knippert dus alleen in het menu of bij opnames.  Maar als Ik gehele dag live tv aan heb is er niks aan de hand. Dan zou je toch haast denken dat het probleem ergens op de server moet liggen. Gezien ik merk dat hij ook problemen heeft bij het laden van wat oudere programma's en soms dan ook zelfs stottert in beeld. 

Op de server is niks mis anders werden we nu overspoelt met klachten, ​@Druivin .

Wat wel voor problemen kan zorgen is het gebruik van een switch die geen IGMP snooping ondersteunt. 

Maar als jouw ontvanger rechtstreeks op de experiabox is aangesloten zou dat niet uit moeten maken

Heb je ook al een andere kabel geprobeerd?