Skip to main content

Na de update van de KPN TV+ app 1.131.4 heb ik het probleem dat het beeld geregeld achterloopt met het geluid, door zender te wisselen is het voor eventjes opgelost. En dan komt er nog een probleem bij dat hij spontaan van zender wisselt.

Ik heb de tv box al gereset, maar dat heeft niet geholpen

Hoi Marjella, problemen met de beeld-geluid synchronisatie (lip-sync) kunnen voorkomen. Zie ook de bekende bevindingen voor wat tips hiervoor die kunnen helpen.

Spontaan van zender wisselen is een nieuwe. Kun je iets meer toelichten wat er precies gebeurt?

  • Wat ben je aan het doen als hij van zender wisselt?
  • Komt dit op bepaalde moment voor (altijd bij dezelfde zender of rond hetzelfde tijdstip) of is het willekeurig?
  • Springt de Box dan ook altijd naar dezelfde zender, of is dat ook wisselend?
  • Wat doe je op zo'n moment met de afstandsbediening?

Hoi Marjella, problemen met de beeld-geluid synchronisatie (lip-sync) kunnen voorkomen. Zie ook de bekende bevindingen voor wat tips hiervoor die kunnen helpen.

Spontaan van zender wisselen is een nieuwe. Kun je iets meer toelichten wat er precies gebeurt?

  • Wat ben je aan het doen als hij van zender wisselt?
  • Komt dit op bepaalde moment voor (altijd bij dezelfde zender of rond hetzelfde tijdstip) of is het willekeurig?
  • Springt de Box dan ook altijd naar dezelfde zender, of is dat ook wisselend?
  • Wat doe je op zo'n moment met de afstandsbediening?

ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice, die heeft samen met mij gekeken naar de instellingen op kastje. Maar dat staat verder goed. het beeld-geluid synchronisatie loopt nog steeds niet goed(moet dan elke keer van zender wisselen om het weer normaal te krijgen)

op het moment dat hij van zender wisselde was ik RTL boulevard aan het kijken, en ging hij spontaan naar Net5. de afstandsbediening ligt op de bankleuning ( tot nu toe was het alleen afgelopen zaterdag avond(16-12-2023))

het was alleen bij de zender rtl 4. het heeft geen vaste tijden dat het gebeurd.

ik heb tussendoor nog veronica gezien en geen last van zender wissel, daarna weer naar rtl 4 en na 15 minuten ging hij weer spontaan naar net 5.

de box springt dan steeds naar Net 5. als het spontaan wisselt van zender pak ik de afstandsbediening om het weer op de goede zender te zetten en leg het daarna weer weg.

de klantenservice kon me ook niet verder helpen omdat dit een software probleem is en ik dan moet wachten op een nieuwe update


vanaf gister is er een probleem bij gekomen.

het beeld springt spontaan op zwart, hij reageert dan niet meer op de afstandsbediening en start daarna automatisch weer op.

er zit ook niet een bepaalde tijd aan vast.

ik ben niet de enige met dit probleem, mijn ouders hebben ook het probleem dat het beeld-geluid synchronisatie niet lekker loopt(alle instellingen staan goed) en dat het beeld zwart wordt en dat het dan niet reageert op de afstandsbediening.

al deze problemen zijn begonnen sinds de nieuwe update is uitgerold


Hoi Marjella, problemen met de beeld-geluid synchronisatie (lip-sync) kunnen voorkomen. Zie ook de bekende bevindingen voor wat tips hiervoor die kunnen helpen.

Spontaan van zender wisselen is een nieuwe. Kun je iets meer toelichten wat er precies gebeurt?

  • Wat ben je aan het doen als hij van zender wisselt?
  • Komt dit op bepaalde moment voor (altijd bij dezelfde zender of rond hetzelfde tijdstip) of is het willekeurig?
  • Springt de Box dan ook altijd naar dezelfde zender, of is dat ook wisselend?
  • Wat doe je op zo'n moment met de afstandsbediening?

Ik heb het probleem verder onderzocht, en al deze problemen (spontane zender wissel, beeld-geluid synchronisatie, tijdelijk op zwart beeld en helemaal op zwart waardoor de ontvanger niet meer reageert op de afstandsbediening en dan opnieuw opstart) doen zich alleen voor bij de zender RTL4. Dat gaat de hele dag door, geen vaste tijden aan te koppelen.

Ik ben niet de enige met dit probleem, dit probleem doet zich ook voor bij mijn ouders.


vandaag weer een spontane zenderwisseling, ontvanger stond op rtl 4 en ging spontaan naar bbc first


Hoi Marjella, problemen met de beeld-geluid synchronisatie (lip-sync) kunnen voorkomen. Zie ook de bekende bevindingen voor wat tips hiervoor die kunnen helpen.

Spontaan van zender wisselen is een nieuwe. Kun je iets meer toelichten wat er precies gebeurt?

  • Wat ben je aan het doen als hij van zender wisselt?
  • Komt dit op bepaalde moment voor (altijd bij dezelfde zender of rond hetzelfde tijdstip) of is het willekeurig?
  • Springt de Box dan ook altijd naar dezelfde zender, of is dat ook wisselend?
  • Wat doe je op zo'n moment met de afstandsbediening?

Even een probleem update na een update van KPN TV+ app 1.131.4 naar versie 1.131.6.

Het probleem van het beeld-geluid synchronisatie lijkt opgelost.

Alleen het probleem van spontane zender wisseling en zwart beeld is er nog steeds. het gebeurd voornamelijk bij de zender RTL4. Er zit geen vaste tijden aan wanneer het gebeurd.

De spontane zender wisseling gebeurd zelfs wanneer de tv uit staat(vanaf RTL4 naar een ander zender, eerst Net5 nu BBC First). De afstandsbediening ligt dan gewoon naast me op de bank of op bureau.

Ook vindt het irritant dat er zwart beeld komt tijdens het kijken van een programma, met eventueel spontaan opnieuw starten van de ontvanger(deze probleem hebben mijn ouders ook nog steeds).

Ik weet nu niet of het een software probleem is of dat ik een nieuwe ontvanger nodig heb. Graag zou ik zo spoedig mogelijk een antwoord willen hebben. 


Sinds 14 december is er een probleem in de tv box met de zender RTL4.

Geregeld loopt het beeld niet synchroon met het geluid(via zender wissel is het voor eventjes opgelost). Er zit geen vaste tijden aan wanneer dat gebeurd.

Ook heb ik last dat hij spontaan van RTL4 naar een andere zender gaat( afstandsbediening ligt naast me op de bank), daar zit ook geen vaste tijden of dagen aan vast wanneer het gebeurd.

Ook krijg ik geregeld zwart beeld met een rode foutbalk in beeld waarna ik weer gewoon beeld heb, soms blijft hij hangen en zegt hij serverprobleem(daardoor moet ik de ontvanger weer opnieuw opstarten), ook hier zit er geen vaste tijden aan vast wanneer het gebeurd.

Ik heb de tv box al een paar keer teruggezet naar fabrieksintstellingen, maar dat lost het probleem niet op. Ik ben niet de enige met deze problemen(mijn ouders hebben er ook last van en mijn buren ook).

Laatst klantenservice gebeld, die wilden een monteur sturen (wat geen zin heeft omdat er geen vaste tijden aan het probleem zit)

Ik begin nu wel zat te worden van deze probleem, want ik kijk meestal RTL4 en de andere zenders hebben dit probleem niet als ik daar wat langer naar zit te kijken.

 

Admin: samengevoegd met lopend topic


Goed om te horen dat de synchronisatie weer goed lijkt te zijn 👍🏻

Wat gek dat het zo specifiek rond RTL4 mis lijkt te gaan steeds. Kan ik op het moment vanwege de feestdagen niet direct iets mee. Maar, ik neem het even mee ter navraag. 


Hoi @Marjella-bella

Het is dus puur RTL4 die deze melding geeft? Alle overige zenders werken zoals het hoort? 

Ontvanger heeft al een reset gehad, maar ook dat maakt dus geen verschil. :(

Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Via de wifi of de kabel?

Welk modem heb je precies? 

Heb je het modem al eens herstart door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Mocht je glasvezel hebben, dan ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken en die eerst laten opstarten, en dan het modem. Maakt dat nog uit?

 


De ontvanger is via kabel aangesloten op de modem, experia box v10.

Ik heb alles al geprobeert, maar niks helpt.

Het is inderdaad alleen RTL4, de andere zenders doen normaal.

Ik ben niet de enige met dit probleem, mijn ouders hebben er ook last van. Die hebben de ontvanger ook rechtstreeks aangesloten op de modem, ook de experia box v10


Dank voor de aanvullende info, Marjella, neem ik mee!


Hi Marjella en KPN,

ik heb exact dezelfde issues als die jij hierboven omschrijft (heb ze ook al in een eigen topic beschreven - maar nog niet de gewenste oplossingen gekregen). 

- Beeld en geluid niet synchroon en lijkt na lang kijken alleen maar meer uit de pas te lopen

- Steeds vaker zwart scherm met rode balk met zappen of terugkijken vanaf begin

- Vanzelf zappen naar andere zender

Ik lees daarom even mee en ben benieuwd of KPN een oplossing kan bieden. Zelf net de decoder van TV+ een factory reset gegeven.


Ik heb nu ook problemen bij het kijken van de zender RTL8. Daar heb ik ook last van spontane zender wissel, het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Ik heb zelfs op RTL4 last van vast lopers, dan blijft het beeld ineens tijdens een programma of reclame stil hangen.


Per vandaag is er weer een nieuwe update beschikbaar. Hoewel daar niet specifiek iets inzit voor de problemen die jij ervaart, ben ik wel benieuwd of je toch verandering merkt. Voornamelijk omdat het probleem ook begonnen is na een update waar niets inzat dat dit zou moeten veroorzaken. 


Per vandaag is er weer een nieuwe update beschikbaar. Hoewel daar niet specifiek iets inzit voor de problemen die jij ervaart, ben ik wel benieuwd of je toch verandering merkt. Voornamelijk omdat het probleem ook begonnen is na een update waar niets inzat dat dit zou moeten veroorzaken. 

De update heb ik nu meer dan een uur, maar het probleem is niet opgelost


Dank voor je reactie, Marjella!. Ik heb op het moment geen echte oplossing voor je. Ik neem dit weer mee richting het tv team. 


Sinds een aantal weken glasvezel en ook maar KPN TV . Wat een drama.  Alles bekabeld,  maar beeld en geluid nooit synchroom . Rtl4 verspringt spontaan naar SBS6 .  Maar de oplossing heeft kpn nog niet.  1 oplossing, zsm weer terug naar Ziggo. 


@Marjella-bella, ervaar jij deze verspringingen nog steeds? Zo ja, zou je dit dan eens in de gaten willen houden komende week? En dan graag hier melden zodra het verspringen weer gebeurt. Met daarbij het tijdstip, de zender waar hij op stond, en waar hij heen is gesprongen. Dan kunnen we hier de logging uit jouw TV+ Box downloaden en kijken of we kunnen vinden waarom dit gebeurt. Die logging blijft maar 24 behouden, dus het is belangrijk dat je het zo snel mogelijk meldt als je dit weer ervaren hebt.


Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat de problemen zich al 2 weken niet meer hebben voorgedaan.

Het probleem was ineens opgelost. In het begin was ik nog wat bang dat het weer terug zou komen, maar nu kan ik weer met een gerust hart naar RTL4 kijken zonder problemen.


Dat is heel goed om te horen, @Marjella-bella