Skip to main content
Beantwoord

Beeld niet scherp (TV+)

• March 16, 2025
  • 5 reacties
  • 143 keer bekeken

ajvs89
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Ik hoop juiste onderwerp heb geselecteerd en tags onderwerpen.

Ik zat net op ned 3 programma te kijken, ik heb nog niet gekeken of bij ander zender ook zo is.

IK ervaar nu voor het eerst na kort geleden overgestapt ben naar BOX+.
Er nu happert, scherp, niet scherp, scherp, niet scherp hele tijd afwisselt.

Zie foto’s.

Is er iets aan te doen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@ajvs89. Welkom op de community! Wat vervelend dat je beeldkwaliteit steeds wisselt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kun je aangeven of dit probleem op meerdere zenders voorkomt of alleen op NPO 3? En ervaar je dit ook bij het terugkijken van programma’s of alleen bij live tv?

Een paar stappen die kunnen helpen:

• Herstart de TV-ontvanger door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen.
  • Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten (als je bekabeld kijkt).
  • Als je via wifi kijkt, test dan of een bekabelde verbinding verbetering geeft.

Laat ons weten of dit helpt! Mocht het probleem blijven bestaan, dan zoeken we graag verder met je mee.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Beste ​@ajvs89 als ik het goed lees heb je een TV+-box?

hoe is deze aangesloten op de TV, met de megeleverd HDMI-kabel op een HDMI-poort van de TV?

Hoe is de TV+ aangesloten op de modem?

Rechtstreeks met een kabel, draadloos of anderszins?

ajvs89
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2025

Ja met Hdmi ultra en internet kabel rechtstreeks als ik goed heb kabel naloop. De modum is niet naast tv. 

KPN TV+ fimware: 0.33.10

KPN TV+ launcher 1.180.3

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Hoi ​@ajvs89. Welkom op de community! Wat vervelend dat je beeldkwaliteit steeds wisselt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kun je aangeven of dit probleem op meerdere zenders voorkomt of alleen op NPO 3? En ervaar je dit ook bij het terugkijken van programma’s of alleen bij live tv?

Een paar stappen die kunnen helpen:

• Herstart de TV-ontvanger door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen.
  • Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten (als je bekabeld kijkt).
  • Als je via wifi kijkt, test dan of een bekabelde verbinding verbetering geeft.

Laat ons weten of dit helpt! Mocht het probleem blijven bestaan, dan zoeken we graag verder met je mee.

ajvs89
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2025

Heeft even geduurd wanneer ik weer keertje kon testen om ik die probleem nog tegen kom. 
Eigenlijk samengevat komt het op neer dat alleen die dag was en volgende dag ook even. 
Nu 2 weken later, afgelopen weekend, poosje tv aan kunnen laten en gaan kijken of nog probleem ervaar. Ik heb het niet meer gezien of hij onscherp was. 

Kan het komen als mijn internet actief bezig is dat dan er vertraging komt te zitten?  *kan mij vaag herinneren ik die dag 2 weken terug, iets aan het “uploaden” was. Kan dat te maken hebben?

Mocht ik nog tegen komen komende tijd, zal ik naar je punten kijken of kabel goed inzit en eventueel tv kasje herstarten. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je update en het delen van je ervaring! Wat fijn dat het probleem zich momenteel niet meer voordoet. Wat betreft je vraag: ja, het is mogelijk dat intensief internetgebruik, zoals het uploaden van grote bestanden, invloed kan hebben op de kwaliteit van je tv-verbinding, vooral als je een lagere bandbreedte hebt. Dit komt omdat zowel je tv-signaal als je internetverbinding vaak gebruik maken van dezelfde beschikbare bandbreedte.

Het is een goed idee om, mocht het probleem zich weer voordoen, te controleren of er veel internetactiviteit plaatsvindt op dat moment. Het herstarten van je tv-ontvanger en controleren van de bekabeling zijn ook goede stappen om te ondernemen.

Mocht je nog vragen hebben of opnieuw tegen problemen aanlopen, laat het ons gerust weten. We helpen je graag verder!