Skip to main content

Hi Allen, sinds kort overgestapt naar KPN internet en tv vanwege glasvezel die helaas op dit moment toch nog niet werkt. Dus zit alles nu op een Isra dsl aansluiting helaas. Maar het volgende, ik heb een kastje wat op zich redelijk werkt qua beeld maar best vaak hapert. Alles is bekabeld aangesloten dus wifi issue is het niet. Als iemand daar suggesties voor heeft graag. 

gebruik ook de app op een andere tv maar dat beeld is gewoon slecht en bij vlagen goed. Nou is dat wel een 65inch oled tv dus alles zie je direct. Ook hier alles bekabeld aangesloten. Kan het tegelijkertijd downloaden van de pc ( ook bedraad aangesloten) zoveel trekken dat het beeld zo slecht wordt via de app? Downloaden is vooral games en updates en geen gekke dingen verder. 

alle tips zijn welkom. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat is je werkelijke downloadsnelheid op 1 pc rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit @Easy eddy ???

Direct op modem zonder iets er tussen rond de 120 doen en dikke 20 up. Boven na wat switches waar de pc zelf staat net rond de 100 en dikke 20 up. Verlies is dus acceptabel gezien er onderweg paar switches tussenzitten. Tv zit echter direct op modem dus daarom dacht ik dat de app daarop gebruiken geen issue zou zijn. Helaas. 

Je zou toch denken dat je bandbreedte genoeg hebt @Easy eddy 

Je zou de modem eens een fabrieks-reset kunnen geven en de tv-decoder ook een fabrieks-reset.

Wacht verder een reactie van een moderator af.

Succes.

Dank voor je reactie maar nu al fabrieks resetten lijkt me overbodig. Draait pas sinds 6 september namelijk en probleem was er ook eigenlijk direct na installatie. 

merk wel als alleen tv gekeken wordt met de app en er geen pc of console aan is dat het beeld dan wel goed is. 

Hoi Eddy, welkom op de Community. Dat is natuurlijk niet praktisch en wenselijk. Ik ben het met Jan eens dat in de basis de randvoorwaarden gewoon goed zijn. 

Ik weet wel uit eigen ervaringen dat programma's als Steam maar ook Playstation Network soms vrij agressief hun bandbreedte pakken bij downloads en updates. Je zou nog eens kunnen proberen om die bandbreedte te limiteren zodat er een Mbit of 30 overblijft voor de tv. 

Voor meer algemene tips kan je ook altijd even op de kennisbank kijken: https://community.kpn.com/kpn-tv-en-streaming-129 .

Hi Remco,

exact om die reden had ik juist een duur anno bij ziggo maar toen kwam glasvezel. Dus bij jullie glasvezel genomen maar het ligt er wel maar mag/kan nog niet door jullie gebruikt worden helaas dus heb ik nu dsl voorlopig. Ik begrijp je suggestie maar dat was dus juist niet de bedoeling en ik hoop dat glasvezel alsnog snel aangesloten kan worden zodat dit over is. Want anders wordt het kiezen tussen een klagende zoon en mezelf irriteren en dus maar wat anders gaan doen dan tv kijken en dat is dan dat ik zelf ook maar ga gamen. 

maar twee gamers en tv kijken tegelijk drukt de lijn behoorlijk zwaar en totdat glasvezel er ligt is er dus behalve gaan knijpen eigenlijk geen oplossing begrijp ik. Dat is wel jammer

Dan hoop ik dat glasvezel snel beschikbaar komt Eddy. Gamen zelf zou niet dat effect mogen hebben. Alleen het erg intensief downloaden. Wellicht kan je dat toch een beetje managen dan.   

Heel veel downloaden is niet echt van toepassing. Bij de eerste melding was ik nog wel flink bezig wegens een schone installatie van de pc dus Windows iso en Office iso en alle updates en games opnieuw maar dat was 1 dagje. Daarna blijft het nog steeds vaak voorkomen ook als er maar 1 tv aanstaat en verder niets. 

Dan is er meer aan de hand. Bekabeld aangesloten dus? Er zit geen switch of een draadloze verbindingsset tussen? 

Dit is een artikel niet specifiek voor KPN TV+ maar er staan goede tips in: 

Mochten de problemen aanhouden dan kan je altijd even bellen met 0800-0402. Dan meten ze op het moment van de storing de verbinding door. 

Ik ga die kennisbank even doornemen. Tv hangt direct met cat15 aan het modem inderdaad. Switches zitten alleen op de verdieping om signaal naar alle kamers te krijgen. 

Nou wordt er niet veel wijzer van. Het beeld is ook alleen zo slecht met de KPN app en niet Amazon of Netflix. Het ligt dus niet aan de verbinding zoals ik al dacht. Iemand nog ideeën? App ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helpt ook niet 

Reageer