Skip to main content

We ervaren in onze omgeving haperend beeld om om bepaalde tijden schokken of haperend beeld tijdens ek wedstrijden.

Ik heb er ook last van. Net of het beeld even stil staat. Ook staat van het NOS logo de N niet helemaal in beeld.

Op de VRT en de ARD geen problemen.


Vervelend dat het niet lekker loopt bij jullie. 

Via welk kanaal kijk je? NPO 1 of NPO 1 UHD.

In beide hier nog ruimte tussen rand en NOS logo. 

Alle wedstrijden verder ongestoord. 

Hier experia v10, TV+ (bedraad) en ook de smart-tv app.


Ik heb t met de v10 en de hmb2260

En in de kroeg waar ik kijk hebben ze de v12 en zo een klein kastje weet ff niet welke volgens mij tv+


@PeterG Geen UHD. Ik kijk met een Arris VIP 2952V2. Ik ben in de rust overgeschakeld naar de interne dvbt2 tuner van mijn TV. Daarmee geen enkel probleem

Aanvullend: Op kanaal 191 NPO1 GOS heb ik hetzelfde probleem met het logo.Afwachten of de haperingen ook bij de volgende wedstrijd verschijnen. Nu geen haperingen.


Ik ben zojuist overgeschakeld naar kanaal 191 ned1 gos. Daar tot nu toe geen problemen. Ik hou jullie op de hoogte wanneer de wedstrijd om 21 uur begint.


Wat is het verschil met ned1 en ned1 gos?


De GOS kanalen zijn voor slechtzienden en blinden. Met ‘gesproken ondertiteling ‘


Gos heeft audio spoor waarin een computerstem de standaard ondertiteling hoorbaar maakt. 

Beeld is SD. Wel maximaal met 3,5 Mbps. 

Kanaal is bedoeld voor mensen met visuele beperking. 

 

Zelf heb ik ook een digitenne actieve antenne aan mijn tv hangen. 


Ik heb tijdens de wedstrijd Schotland-Zwitserland weer hetzelfde probleem. Op kanaal 191 niet. Ben maar overgeschakeld naar ‘Digitenne’.


Ik heb t nu minder maar op kanaal 661 helemaal niet. Vind dat echt raar. T lijkt wel hoe meer mensen op een kanaal kijken hoe slechter het is. Kpn doe er wat aan.


Ik heb t nu minder maar op kanaal 661 helemaal niet. Vind dat echt raar. T lijkt wel hoe meer mensen op een kanaal kijken hoe slechter het is. Kpn doe er wat aan.

Ik hou mijn hart vast als nederland verder komt


Wel vreemd dat er voor en na de wedstrijden geen probleem is. Zou het te maken hebben met een downscaling van het UHD signaal?


Hier zelfde probleem. NPO 1 schokt bij de ek wedstrijden. Lijkt of er eens in de zoveel tijd een framedrop is. Heel irritant. Bij uhd beeld geen probleem maar die is weer te donker. Echt waardeloos dit. 


Ik heb hier ook last van.


Is hier iemand van kpn die hier op kan reageren want met alle respect, de klantenservice heb je in deze niks aan.


Klopt. Daar heb je niets aan. Geven aan dat je de ontvanger een ‘frisse start moet geven’. Nou ik heb hem in de koelkast gezet voor de wedstrijd. 😀 Maar dat helpt niet.

 


Bij mij ook problemen met af en toe heel kortstondig stilstaand beeld - alleen bij de voetbal wedstrijden vreemd genoeg. Betreft een Samsung TV die bedraad met internet is verbonden. 


Ik heb al tijdens alle wijdstrijden hetzelfde probleem, ben echter geen KPN klant, Canal Digital (tegenwoordig Canal+) maar krijg het signaal wel geleverd via KPN netwerk hier. Ned1 hapert regelmatig. Alleen tijdens de wedstijd. Op Belgische of Duitse zender geen probleem. Echt irritant. Nu Den-Eng maar weer via Canvas aan het kijken. 


Hiet hetzelfde issue. Super irritant!


Hier ook al sinds start EK dezelfde ervaring met wedstrijden op NED1. Ik gebruik een vanuit een V10a router bekabelde HMB2260. Soms ook in geluid een hapering met zo’n schok. NOS logo inderdaad ook storend tegen de rand aan, maar dat leek mij een keuze van de omroep?

Op andere kanalen probleem niet kunnen ontdekken; DEN - ENG zonder problemen via BBC gekeken, en nu door constant geschok op NOS voor tweede helft SPA - ITA naar VRT1 overgeschakeld.


Bij Digitenne, ook KPN, bemerk ik geen problemen. Het logo staat daar ook ‘normaal’. Voor mij mogen die logos helemaal weg, maar dat is een andere discussie.


Echt slecht dat iemand van KPN hier even reageert. Ik heb alles netjes bekabeld en heb volle snelheid dus daar ligt het niet aan. het ligt echt aan het beeld wat wordt aangeleverd door KPN. Heb glasvezel dus ook verbinding naar buiten helemaal prima. Bij UHD versie geen problemen maar zoals gezegd beeld is veel te donker. GOS versie heeft ook geen zin want die kwaliteit is simpelweg slecht. DUs blijft NPO1 over, daar schokt het beeld dus. Ik snap niet dat KPN niet even meeleest en zich realiseert dat heel veel mensen dit op een fatsoenlijke manier willen zien.  Bij normale wedstrijden eredivisie heb ik dit niet dus het ligt echt aan het beeld vanuit KPN. 

Hallo KPN graag reactie,we betalen heel wat abonnementsgeld en mogen dan ook wel een fatsoenlijk beeld verwachten.


Goedemorgen Allen!

Ik kwam dit topic en ik wil even reageren want ik begrijp volkomen dat dit vragen oproept en jullie mogen zeker verwachten dat je normaal naar het EK kunt kijken.

We hebben de afgelopen dagen meer signalen binnen gekregen via de KPN Community en we hebben deze signalen naar een achterliggende afdeling doorgezet.

Onze collega's zijn daar mee bezig en hebben een aanpassing gedaan. Mijn collega's blijven dit in de gaten houden!

Bedankt voor jullie feedback hierin, dat is voor ons zeer waardevol om dit soort zaken tijdig op te pakken,.


Remco bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het probleem uit de wereld is. Maar dat kan ik vanmiddag pas zien.

Ik ben wel benieuwd wat voor aanpassing er is gedaan.


@Qualtagh schreef: NOS logo inderdaad ook storend tegen de rand aan,

Wat voor tv heb je? Hier op de Samsung UE43RU7440SXXN is het

 


Reageer