Skip to main content

Ik heb problemen met de TV+ app op mijn iPad. Tijdens het kijken blijft het beeld regelmatig stilstaan  en soms stopt ook het geluid. Ik heb de oude app verwijderd en de nieuwe app geïnstalleerd maar het probleem is hierdoor niet opgelost.

Welkom op de community @KirstenZ, dat is niet prettig kijken inderdaad. Welke versie van iPadOS staat er op jouw iPad, is die up to date? Is jouw iPad met Wifi verbonden of heb je een iPad met mobiele data? Heb je dit bij een specifieke zender of bij alle zenders? En is het bij live tv, bij opnames of beide?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Mijn iPad is verbonden met wifi maar mijn wifi is stabiel voor zover ik kan zien. Ik heb het probleem ook dicht bij mijn wifiversterker.

Op de iPad is de laatste versie iOS geinstalleerd. Ook heb ik recent de oud app vervangen door de nieuwe app. In de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Helaas heb ik het probleem nogsteeds.

Ik heb er in elk geval last van bij opgenomen programma’s, ik weet niet of ik dit bij het kijken van andere programma’’s ook heb (ik kijk mn opgenomen programma’s met de iPad). Het beeld is soms lange tijd onscherp en op andere momenten staat het beeld volledig stil. Het geluid loopt wel door. De enige manier om dit op te lossen is door het opgenomen programma af te sluiten. Bij herstart gaat het programma niet verder waar ik was maar terug naar het begin of waar ik eerder (normaal) ben gestopt.


Als ik je goed begrijp heb je dit dus alleen op de iPad, ik ben benieuwd of het ook met live tv gebeurt als je het daar kijkt. En andersom ook, als je deze opnames kijkt op de tv-ontvanger, merk je het daarbij ook of gaat het daarbij wel goed?


Ik heb nog een paar aanvullende vragen @KirstenZ. Welke versie van iPad OS staat er precies op de iPad, welk versienummer? Hetzelfde geldt voor de TV app, welke versie is dat precies? 

Je hebt de vraag over welk type iPad het is nog niet beantwoord zie ik, mocht de iPad ook mobiele data ondersteunen, werkt het via die weg wel, of ook niet?


Excuses voor de late reactie.

Ik heb het een nog even getest maar ik heb geen stilstaand beeld bij live programma’s maar ook af en toe wel last van onscherp beeld. Stilstaand beeld heb ik alleen bij opgenomen programma’s.

iPad 8e generatie met alleen wifi.

versie iPadOs: 17.4

versie tv app: 08.42.00


Had je diezelfde opnames ook al kunnen terugkijken op de tv-ontvanger? Het is even zoeken waar dit van komt, het kan ook zijn dat de opnames zelf iets niet goed doen, dat het niet specifiek de app is.


Ik had het probleem niet op de TV.

Het probleem lijkt nu opgelost met de laatste update van de app en de iPad. Bedankt voor de moeite!


Reageer