Skip to main content

het beeld stop gewoon tijdens terug kijken (staat vast) erg irritant ,kan niet voor of terug spoelen omdat de tv zender dat niet toelaat , heb al een eerdere topic bekeken maar daar wordt geen oplossing gegeven de 1 zegt tv ontvanger rechtstreeks aansluiten op experia v10 ander zegt met switch er tussen is beter , wij kijken veel kanaal 74 crime 

is er een goede oplossing?

 

@hertog kees 

 

Het beste is om het programma op te nemen.

Dan heb je dit soort problemen niet.

 

Als je nog geen opname pakket hebt, kan je dat op MIJNKPN of via 0800-0402 (gratis) bestellen.

 

Er zijn 2 opties:

  1. 2 de decoder bestellen, kosten € 5,-- per maand. Opname pakket zit er dan gratis bij.
  2. Opname pakket bestellen, kosten € 4,99 per maand.

 

Nog een voordeel is, dat je dan ook de reclames kan doorspoelen. 


@hertog kees Welkom op het forum. 

De problemen wat betreft terugkijken worden opgelost met de komende update. 

Deze zou je morgen moeten ontvangen. Mocht je hem morgen nog niet hebben dan staat in het productupdate topic hoe je dit handmatig kunt doen. 


Hoi Rutger, productupdate gedaan dan krijg je te zien u heeft de nieuwste update, hoe weet je dat de 1111 is want gisteren was stilstaand beeld nog niet opgelost


@hertog kees Heb je na 13 juli nog stilstaand beeld ervaren met terugkijken? 


Sorry voor het late antwoord maar we hadden niet meer gekeken op kanaal 74 ,het beeld stopt wel en gaat weer verder na de boodschap terug kijken wordt hervat 

Gr hertog Jan 


@hertog kees En is dit probleem er alleen op kanaal 74 of heb je dit op alle kanalen? 


Zover ik weet is het niet op de andere kanalen 


@hertog kees Heel bijzonder dat je er maar op 1 kanaal last van hebt. 

Het gaat dan dus echt om stilstaand beeld, en hierna gaat het weer verder?

En je krijgt dus wel een melding "terugkijken wordt hervat". Heb je een mogelijkheid om een screenshot te plaatsen van deze melding? 


het is inderdaad vreemd ,dan zal ik een keer met me mobiel kijken want een screenshot maken van mij tv is moeilijk maar het wordt wel moeilijk denk ik, het gaat best wel snel 


Is moeilijk om een goede foto te maken,meestal kijken we om 20.30 uur de 2 afleveringen terug en om +/- 21.30 uur tijdens de 2 e aflevering valt het beeld even stil en krijgt onder andere dit beeld en ook een beeld terugkijken wordt hervat ,helaas daar geen foto van


@hertog kees Bedankt voor de screenshot. 

Zo vreemd dat het slechts op 1 zenders is. Weet je toevallig of het beeld ook zwart wordt als je kijkt via tv.kpn.com? 

En weet je ook zeker dat je het op geen enkele andere zender hebt?


beste Rutger het lijkt of het steeds beter wordt op een of andere manier , gisteren geen stilstaand beeld (beeld valt wel weg) maar de boodschap: het volgende terugkijk programma wordt geladen : en dan het beeld die ik per foto heb gestuurd dit duurt maar 1 a 2 seconden daar kunnen we wel mee leven ,heb nog niet gekeken via tv.kpn.com en nog niet gehad op andere zenders maar ik denk dat er niet veel kijkers zijn die kanaal 74 kijken


Beste Rutger vandaag hebben we het ook op rtl5 maar nu is het weer slechter we waren aan het terug kijken en kregen te zien als wat ik in de vorige email beschreven had , maar nu ging het beeld naar live uitzending en dat is niet leuk  en we kunnen niet terug spoelen erg vervelend 


@hertog kees Dan lijkt het er dus toch op dat je het probleem op meerdere zenders hebt. 

Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Is dit direct met de kabel of zit hier nog iets tussen? 

Bijvoorbeeld een draadloze verbinding set?


ja dat klopt nu was het rtl5,de tv ontvanger staat aangesloten op een switch die bij jullie vandaan komt en er was een poosje geleden een monteur van jullie hier voor een storing en die zei dat het zo goed was


nog een dingetje de kabel tussen tv ontvanger en switch is 10 meter ik heb geen andere goede kabels meer


Hoi vanavond was het weer anders beeld blijft 2 a 3 seconden stilstaan dan weer ongeveer 1 minuut weer gewoon beeld en dat herhaalde zich telkens weer, erg irritant 


@hertog kees Erg irritant dat het probleem zich blijft voordoen. 

Ik begrijp uit je eerdere reactie dat er dus geen mogelijkheid is om de ontvanger direct met een kabel te testen? Dus zonder de switch?


Beste Rutger kan me niet herinneren dat ik dat geschreven heb ,heb jij voor mij een goede kabel om ontvanger te verbinden met modem van ongeveer 2 meter 


@hertog kees 

nog een dingetje de kabel tussen tv ontvanger en switch is 10 meter ik heb geen andere goede kabels meer

Door deze reactie ging ik er vanuit dat er geen andere kabel was. In dit geval zou ik enkel de mogelijkheid hebben om een utp kabel van 10 meter te versturen. 

Zou je daarmee geholpen zijn? 


Beste Rutger ik heb nu de tv ontvanger rechtstreeks aan gesloten aan de modem met een 10 meter utp kabel de vraag was eigenlijk of 10 meter niet te lang is


@hertog kees De lengte van de kabel maakt bij UTP niet veel uit. 

Pas bij extreme lengtes zou dat verschil maken. Een kortere kabel is vaak alleen handig omdat deze makkelijker weg te werken is.Â