Skip to main content
Al enige tijd (1jaar) in bezit van Samsung tv Qe55q8f



Al langere tijd valt het beeld plotseling weg (op zwart ) en komt daarna weer terug, dit soms meerdere keren op een avond.



Tv ontvanger rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op experia box 10

Andere apparatuur los gekoppeld.

Nieuwe (betere) HDMI kabel aangeschaft.

Glasvezelkasje, Experiabox, Tv ontvanger meerdere keren gereset (fabrieksinstellingen) en nieuwste software geïnstalleerd.

Geen verbetering!!



Graag een juiste oplossing voor dit hinderlijke probleem, dat op internet bekend is.



Hg

Jos van der Heide
Heb je ook al eens een andere TV ontvanger gebruikt?

Zo nee, dan lijkt mij de eerste stap om die TV ontvanger om te ruilen.
Vergeten te vermelden, maar ook mijn andere tv ontvanger geprobeerd. Hetzelfde resultaat!
Dan rest nog het gebruik van een andere hdmi poort op de Samsung en als dat ook niet helpt Samsung hierop aan te spreken.

Heb je op jouw tweede televisie ook last van dit fenomeen?
ga andere poort gebruiken
Hoi @Heide . Allereerst erg vervelend dat je deze storing ervaart. Lijkt me mateloos irritant.

Laat je weten of dat met die poort de oplossing is? Als er inderdaad al een nieuwe tuner is gestuurd ben ik bang dat de oorzaak ergens bij de televisie gezocht moet worden. Soms zijn er ook firmware updates voor nieuwere televisies. Misschien is dat ook nog het onderzoeken waard!
Ik heb niks meer gehoord, @Heide . Is het probleem opgelost? Ik ga er voorlopig wel van uit. Mocht je toch het idee hebben dat er iets met de KPN apparatuur is, laat het weten en dan duik ik er weer bovenop. 🙂
Schotel aangesloten. Hetzelfde resultaat.

Moet dus ergens bij app Samsung zijn.

Bedankt voor het meedenken, heb al je adviezen opgevolgd!
Graag gedaan. Dank voor de update en ik hoop dat je oorzaak/oplossing gaat vinden!
Had ook hetzelfde probleem met Samsung , bij mij was de oplossing TV uit en stekker eruit na 5 minuten weer aanzetten , tevens gekocht bij AlieExpress een goede HDMI kabel gekocht met ARC erop ( levertijd duurt wel even ) daarna geen problemen weer gehad .
Oplossing!!!

kpn treft geen blaam!

bij mij lag het aan een defect (knikje) glasvezelkabetje tussen de connectbox en de tv.

Zgn invisible kabeltje vervangen en het is weer probleemloos tv kijken

Wij hebben sinds een week een Samsung Neo- Q Led tv en nu gaat iedere keer de tv even op zwart. Volgens Samsung ligt dit aam de.kastjes. kunt u mij helpen om dit opgelost te krijgen?


Bovenstaande probleem heb ik ook, maar hier is het erg vreemd 

maand geleden nieuwe glasvezel kastje modem was V10 was beter als nu de V12 zei de installateur. neemt niet weg probleem was er met mijn nieuwe TV Salora smart tv echt nog geen half jaar oud, dacht dan moet het aan de tv liggen en heb een nieuwe gekocht een Samsung UHD smart tv.

probleem kwam weer terug, heb de ontvanger omgewisseld met die van boven, probleem bleef terug komen, heb HDMI 4K kabels omgewisseld en gekocht. probleem bleef zich herhalen. het vreemde is al die tijd is de tv boven probleem loos gebleven.

heb daarom de tv omgewisseld naar beneden en het probleem kwam niet met de oudere tv.

vervolgens de Nieuwe Samsung en de Salora tv boven geprobeerd en het probleem bleef weg.

heb de internet kabels ook al gewisseld van poorten zoals ook de HDMI kabels maar probleem beneden blijft aanwezig met de nieuwe TV’ s.

wat kan dit toch zijn?

Mvg Mike

 


Hi Mike, uiteindelijk hebben wij het opgelost door een HDMI 2 kabelaan te schaffen.


Ik heb LG en sinds 2 jaar KPN en altijd dit euvel gehad. Is er inmiddels een oplossing?