Skip to main content
Beantwoord

Beeld valt stil na 2 seconden, na kort terugspoelen loopt het weer door

• May 18, 2025
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Wederom stopt het beeld na 2 seconden

Soms werkt het dagenlang goed en dan ineens is het weer terug

Alleen 1 klikje terugspoelen werkt, dan loopt het beeld weer gewoon door maar ga je daarna weer door naar een nader programma moet je eerst klikken of je “terugkijken” wilt verlaten en dan weer zappen, en daar begint het feestje weer overnieuw.

Heb KPN+, DIW7022 met perfecte wifi verbinding en laatste updates.

Naar mijn idee is er nog steeds geen idee van hoe dit nou komt, helemaal omdat het soms lang goed gaat en dan ineens zonder een verandering vanuit mijn kant stopt het beeld weer

Beste antwoord door PeterG

Hoop niet dat dit nadelig is voor het beeld of geluid e.d.?

Nee hoor. Niet zichtbaar tenminste (ik zie en hoor het verschil niet).

Geen idee wat je bedoelt met switch en Snooping etc :)

Ik neem dan aan dat je geen switch of accesspoint gebruikt. Dan is het wat typisch dat multicast niet werkt.

multicast: je deelt de stream met de wijk, mits je écht live kijkt. Bij live sport minder belasting op het netwerk.

unicast: de stream wordt vanaf het distributiecentrum direct naar jou ontvanger gestuurd. Bij meerdere ontvangers op één kanaal (ook in huis) meer data belasting dus.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2025

Hierbij loopt het niet (goed) via multicast.

Zit er soms een switch tussen bij bekabelde aansluiting. 

Of via wifi een accesspoint wat “multicast to unicast” niet ondersteunt?

In beide situaties is ondersteuning (of aanzetten van) IGMP Snooping in switch dan wel accesspoint het sleutelwoord. De apparaten moeten het wel ondersteunen.

En anders zet je de DIW7022 op unicast. Dan loopt het ook door, maar is eigenlijk een workaround. 

tandwiel → beeld → videomodus

Zonder IGMP Snooping kan het inderdaad een tijd(je) goed gaan, maar loopt t.z.t. op zeker toch vast.

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2025

Oke 

Maar de instelling naar Unicast veranderen heeft wel geholpen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 18, 2025

Nee hoor. Niet zichtbaar tenminste (ik zie en hoor het verschil niet).

Ik neem dan aan dat je geen switch of accesspoint gebruikt. Dan is het wat typisch dat multicast niet werkt.

multicast: je deelt de stream met de wijk, mits je écht live kijkt. Bij live sport minder belasting op het netwerk.

unicast: de stream wordt vanaf het distributiecentrum direct naar jou ontvanger gestuurd. Bij meerdere ontvangers op één kanaal (ook in huis) meer data belasting dus.