Skip to main content

De zoekopdracht levert al oudere topics erover, dus ik ben niet de enige met het probleem maar ben het wel beu nu!

Dagelijks, meerdere keren. Beeld wordt zwart. Na een tijdje de melding met foutcode AVS-TO-001.

Ik heb geen zin meer om iedere keer de tv ontvanger te resetten. Dit probleem speelt bij mij overigens ook al heel lang maar de afgelopen week is het wel heel erg.

Eerder had ik nog een melding. Zodra ik die weer krijg zal ik hem ook opschrijven. Ik hoef geen melding met je kunt gewoon tv kijken. Dat wil ik niet, ik wil opnames kijken. 

Welke KPN tv decoder heb je?

EN

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

 

Op Google zie ik:

Deze foutmelding krijg je als het ophalen gegevens te lang duurt. Bijvoorbeeld bij het ophalen van je opnames.

 

En op de KPN website zie je dit (zie deze link)


Arris VIP 2952 (cijfers eigenlijk te klein om duidelijk te lezen dus ik hoop dat dit klopt)

Experia box V10 verbonden via zo'n ding in wandcontactdoos. Bedraad is niet mogelijk.

Gisteren binnen het half uur weer de AVS-TO-0001
Daarna nog een keer een andere code STB-REC-01/403-10100 problemen in het netwerk.
Ook deze komt vaker voor maar niet zo vaak als de andere.

Oplossing van kpn is dus de ontvanger met de afstandsbediening 30 seconden af te zetten. 
Dat helpt vaak niet. Tv ontvanger helemaal uitzetten en herstarten, daar ben ik gisterenavond al mee begonnen en daarna dus weer de problemen. Ik dacht, dat moet de oplossing wel zijn.
 


@Bijarno 

Dat ding in het stopcontact (DVS) is het probleem.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken die steeds minder goed (vooral bij tv).

Het beste is een UTP kabel van de Arris 2952 naar de Experiabox V10

 

P.S.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt. 😉


Dus de oplossing is om een kabel door de woonkamer, door de keuken, in de gang, over de trap en overloop, naar boven te leggen? Door het plafond gaat niet, daar hadden die van de zonnepanelen al heel veel moeite mee. 
Reactie een jaar of 2 geleden van kpn was al dat de stroom niet altijd hetzelfde is. En dat het aan zonnepanelen lag die ik toen niet eens had. 


Dus de oplossing is om een kabel door de woonkamer, door de keuken, in de gang, over de trap en overloop, naar boven te leggen? Door het plafond gaat niet, daar hadden die van de zonnepanelen al heel veel moeite mee. 
Reactie een jaar of 2 geleden van kpn was al dat de stroom niet altijd hetzelfde is. En dat het aan zonnepanelen lag die ik toen niet eens had. 

 

Stroom is een gevolg van.

Stroom in Ampère loopt er pas als een apparaat is aangesloten.

Spanning is 230 volt.

Dat is het probleem helemaal niet.

Het probleem is, dat veel apparaten steeds meer verstoring in op het 230 volt netwerk veroorzaken.

Dat is de reden dat vooral tv (IPTV) steeds meer problemen heeft.

 

Kabel trekken kan vaak via een leiding (evt. de coax vervangen door UTP) etc. 

 

Zonnepanelen, er zijn apparaten die ook gebruik maken van IGMP Snooping en die kunnen ook voor problemen zorgen.

Welke converter heb je, die er voor zorgt dat je de panelen kunt uitlezen? 

Ik heb de Emphase en die werkt goed.😉

 

Andere oplossing is:

Zet je abonnement om naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Deze werken ook via WIFI en de Box12 heeft ook IGMP snooping via WIFI, de Fritzbox weet ik niet, maar dat kunt u zelf nakijken.

Vaak ben je ook nog voordeliger uit.

Dit kan via MINKPN of door gratis 0800-0402 te bellen. 

 


@joop2011 kpn+ box tester geweest. Dat ding is niet geschikt voor mij of ik niet voor dat ding. 
Â