Skip to main content

Sinds begin deze maand een nieuwe KPN TV Box + gekregen en sindsdien is de beeldkwaliteit van alle zenders afzienbaar slechter. Half uur aan de lijn gehangen met de helpdesk, maar zij kunnen me niet verder helpen. Verbinding is stabiel. Graag hulp bij het oplossen hiervan!

U heeft de Sagemcom DIW7022  (KPN tv+ box)

 

Staat hij op multicast en staat “beste beeldkwaliteiet” aangevinkt?

En HDR op automatisch? 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen)

 

Beeldkwaliteit van de eerste 10 zenders moet zo wie zo beter zijn. 

En ook de anderen zijn, iets, beter. 


> Staat hij op multicast en staat “beste beeldkwaliteiet” aangevinkt?

Ja

> En HDR op automatisch? 

Ja

> Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen)

Er zit alleen een switch tussen. Deze heb ik er ook al eens tussenuit gehaald, waardoor de box dus rechtstreeks op het modem komt, maar geen verschil. Beeldkwaliteit is gewoon minder dan het voorheen met een ouder kastje was. 


Hi @DavyC en welkom op het forum!

Niet de bedoeling dat de beeldkwaliteit erop achteruit gaat. 🙃 Op welke zenders heb je dit gemerkt dusverre? 
Zijn er totaal geen zenders waar het beeld we op norm is? 

Heb je voor de zekerheid ook een andere HDMI kabel getest? Puur om uit te sluiten dat die niet beschadigd is geraakt bij het omwisselen van de kastjes bijvoorbeeld.


Ik neem aan dat je de hdmi kabel gebruikt die met de TV+ Box meegeleverd is. Klopt dat?