Skip to main content

Gelukkig had ik mijn VIP5202 nog niet teruggestuurd…😇 DIW7022 (KPN TV+ Box) weergave is dramatisch 😔 Zodra deze box een update ontvangt die zorgt voor een ‘kijkbare’ ervaring zal ik de switch opnieuw maken. Geef maar een gil als het zover is…👋🏻

Bedankt voor de mededeling 😁

Wellicht is het zinvol om aan te geven waarom tv+ het stempel dramatisch krijgt. Want er zijn ook genoeg mensen die tevreden zijn met deze dienst en die kunnen toch ook niet allemaal ongelijk hebben.


De problemen van de DIW7022 zijn terdege bekend en geregistreerd bij KPN service. Mij is door KPN geadviseerd om de ‘oude’ VIP5202 niet te retourneren voordat de ‘nieuwe’ DIW7022 naar behoren presteert.


Het gaat er in mijn reactie niet om de kop in het zand te steken of je problemen te ontkennen. Ik gebruik tv+ bijna een jaar en weet dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Juist daarom is het goed om te motiveren waarom de weergave niet goed. Er is hier op het forum een schat aan kennis over tv+ en ook de onderliggende technieken. Wellicht kunnen mensen meedenken om te verbeteren. Anders is je post slechts een mededeling waar niemand iets mee kan.

Overigens leert KPN hier ook van. Er is zelfs een Forum meeting geweest met de mensen achter tv+ waarin iedereen zijn of haar mening kon geven. Vele updates verder trek ik de conclusie dat er veel met de signalen is gedaan.


Het gaat er in mijn reactie niet om de kop in het zand te steken of je problemen te ontkennen. Ik gebruik tv+ bijna een jaar en weet dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Juist daarom is het goed om te motiveren waarom de weergave niet goed. Er is hier op het forum een schat aan kennis over tv+ en ook de onderliggende technieken. Wellicht kunnen mensen meedenken om te verbeteren. Anders is je post slechts een mededeling waar niemand iets mee kan.

Overigens leert KPN hier ook van. Er is zelfs een Forum meeting geweest met de mensen achter tv+ waarin iedereen zijn of haar mening kon geven. Vele updates verder trek ik de conclusie dat er veel met de signalen is gedaan.

Ja tikkeltje vreemd als mensen problemen ervaren dat ze het gelijk tot standaard verklaren. Doet me aan Viaplay denken. 


Er komt nu een grote update aan toch?

Misschien jubel je zometeen over de DIW7022 :) 


De problemen van de DIW7022 zijn terdege bekend en geregistreerd bij KPN service. Mij is door KPN geadviseerd om de ‘oude’ VIP5202 niet te retourneren voordat de ‘nieuwe’ DIW7022 naar behoren presteert.

Het lijkt mij niet dat KPN toestaat dat beide ontvanger gehouden worden.
Ook niet als je er maar één gebruikt en de ander niet aansluit/gebruikt.
Als dit wel het geval is dan heb je de nieuwe prijzen met de oude ontvanger.
KPN bied alleen TV+ aan met de TV+ ontvanger en niet met de oude ontvanger.
Het is nog maar de vraag hoelang de oude ontvanger (die officieel niet in het abonnement zit) blijft werken.


Zodra er weer een optie ‘HDR automatisch’ komt geef ik de DIW7022 opnieuw een kans…


Zodra er weer een optie ‘HDR automatisch’ komt geef ik de DIW7022 opnieuw een kans…

Dan heb ik goed nieuws voor je:

Komende week komt die firmware beschikbaar voor de massa. Ik ontving deze al in de pre-selectie van klanten.

U vraagt en KPN draait 😁. Mede dankzij de feedback van klanten o.a. via het forum is deze update er nu. Juist daarom is het waardevol om de waarom vraag te beantwoorden.

Kennelijk stoorde de geforceerde HDR op niet HDR kanalen. Bij mij was dat met name op ESPN een probleem en dat kon ik oplossen door wat te tweaken in mijn tv. Dat heb ik gisteren ongedaan kunnen maken dankzij de update.

 

 


Het gaat er in mijn reactie niet om de kop in het zand te steken of je problemen te ontkennen. Ik gebruik tv+ bijna een jaar en weet dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Juist daarom is het goed om te motiveren waarom de weergave niet goed. Er is hier op het forum een schat aan kennis over tv+ en ook de onderliggende technieken. Wellicht kunnen mensen meedenken om te verbeteren. Anders is je post slechts een mededeling waar niemand iets mee kan.

Overigens leert KPN hier ook van. Er is zelfs een Forum meeting geweest met de mensen achter tv+ waarin iedereen zijn of haar mening kon geven. Vele updates verder trek ik de conclusie dat er veel met de signalen is gedaan.

Ja tikkeltje vreemd als mensen problemen ervaren dat ze het gelijk tot standaard verklaren. Doet me aan Viaplay denken. 

Dat is zeker waar en andersom geldt het ook dat goede ervaringen niet de standaard hoeven te zijn. Dat leerde ik na, met interesse, de tv+ livegang meegemaakt te hebben.

Door die klanten te verbinden via dit forum, samen met de KPN moderators, worden er oplossingen gezocht. Soms oplosbaar, soms ook niet. Ik kreeg veel positieve reacties op mijn zoektocht naar een stabiele superwifi. Leerzaam, leuk en het resultaat is via een omweg een stabiele wifi. Je moet dan inderdaad goed omschrijven waarom iets niet goed is of werkt. Ik kreeg vorige week een compliment over mijn wifi/internet van een leverancier die zonder problemen een dienst kon leveren over mijn verbinding.

Ik krijg overigens niet de indruk dat topic starter hier is om een dienst af te fikken maar gewoon teleurgesteld was toen de doos open ging en de eerste indruk niet naar wens was. Hopelijk is HDR automatisch de standaard bij nieuwe installaties zoals ik aangaf in de product update. Scheelt weer bellers op de desk denk ik 😁


Een dienst afbranden is inderdaad te makkelijk, ik hoop inderdaad dat de ‘fluorescerend witte kleuren’ dan tot het verleden horen…Dan is het ontbreken van TeleText slechts klein bier…🤭 Fijne zondag allemaal en als de update het probleem oplost zal ik dat uiteraard melden…👋🏻


Een dienst afbranden is inderdaad te makkelijk, ik hoop inderdaad dat de ‘fluorescerend witte kleuren’ dan tot het verleden horen…Dan is het ontbreken van TeleText slechts klein bier…🤭 Fijne zondag allemaal en als de update het probleem oplost zal ik dat uiteraard melden…👋🏻

Bij mij is wit een stuk prettiger dan voor de update. Zie mijn reactie in de product update.

Wist je overigens al dat je kunt abonneren op de product updates? Dan krijg je een mail als er nieuwe product updates zijn en ben je meteen op de hoogte van de verbeteringen. Mijn ervaring is ook dat het loont om tijd te nemen voor de configuratie. De kennisbank is een goed startpunt.

Succes en hopelijk kan de oude ontvanger retour KPN voor recycling.


De update is geïnstalleerd en mijn probleem met de beeldkwaliteit is opgelost…👌🏻


De update is geïnstalleerd en mijn probleem met de beeldkwaliteit is opgelost…👌🏻

Top. Gelukkig ervaar jij ook dat de update zeer nuttig is op het gebied waar je last van had. Goed dat je ook even laat weten dat dit opgelost is!