Waarom is se beeldkwaliteit van de KPN TV+ box slechter dan de smart tv app?
Is dit opgelost? Want heb namelijk hetzelfde probleem. De App geeft stukken beter beeld dan de tv+ kastje.
Lijkt hier een soort waas erover te zitten. Gewoon niet scherp.
Apart dat ze er niks aan doen.. Maar je ervaart dezelfde problemen dus?
Is dit opgelost? Want heb namelijk hetzelfde probleem. De App geeft stukken beter beeld dan de tv+ kastje.
De beeldkwaliteit van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is beter dan de KPN tv app.
Kijk of hij op Multicast staat en of “beste” beeldkwaliteit aan staat.
Kijk ook of HDR op automatisch staat.
Gebruik je een goede HDMI kabel?
De beeldkwaliteit van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is beter dan de KPN tv app.
Kijk of hij op Multicast staat en of “beste” beeldkwaliteit aan staat.
Kijk ook of HDR op automatisch staat.
Gebruik je een goede HDMI kabel?
Is de TV+ decoder wel rechtstreeks bekabeld aan gesloten aan de modem/router
Kijk of hij op Multicast staat en of “beste” beeldkwaliteit aan staat. - Yes staat die allebei op
Kijk ook of HDR op automatisch staat. - Staat op automatisch. Continu ook geprobeerd maar werd niet beter. SDR ook maar wordt ook niet beter.
Gebruik je een goede HDMI kabel? - Ja die KPN erbij heeft geleverd.
Zelfs 1080p / i geprobeerd wordt het wel iets beter maar nog niet zo goed als via de APP.
Is de TV+ decoder wel rechtstreeks bekabeld aan gesloten aan de modem/router - Ja hij is rechtstreeks bekabeld en haalt maximale. 100mb. Zelf een abonnement van 1g.
Als jij live naar NPO1 kijkt en de informatiebalk oproept, staat daar rechtsonder dan "LIVE" of "live"?
Staat '’LIVE'’
Kan jij eens foto:'s plaatsen van een uitzending via de TV+ Box en via de smart-TV app?
Hier zie je het bij het logo van Ziggo.
Het logo zet er op de TV+ Box mijns inziens beter uit dat die van de app.
Wel lijkt het beeld van de TV+ Box wat flets.
Misschien heb je een voorbeeld waar de verschillen wat beter zichtbaar zijn.
Heb je de TV+ Box ook al eens een echte factory reset gegeven?
Bovenste is via de app. Onderste via de TV+
Maar is lastig te zien ivm dat de camara het automatisch al verbeterd maar je ziet de kleuren van de TV+ veel minder is.
Factory reset ook al gedaan maar geen verbeteringen..
Ook hier zie ik eigenlijk een scherper beeld van deTV+ Box met minder artifacts.
Maar opnieuw is het beeld van deTV+ Box fletser.
Heb je nog beeld"verbeteraars" aan staan op jouw televisie?
Wat voor een televise (merk/type) heb je eigenlijk?
Zet HDR eens uit op jouw TV+ Box.
Nop staan geen beeldverbeteraars aan. Zijn precies dezelfde instellingen als de APP.
Lg C2 55inch 4k scherm.
HDR uit maakt het nog onscherper...
HDR uit maakt het nog onscherper...
Je moet HDR inderdaad nooit aan zetten.
Die LG is een mooie televisie. Mijn hoogbejaarde ouders hebben die ook en hebben een haarscherp beeld.
Toch lees ik meerdere topics van mensen met een LG oled die ook problemen hebben met het beeld icm interactieve tv (dus niet specifiek de tv+ box)
De 2e reageerder heeft de instellingen aangepast, wellicht helpt dat.
Hier nog een topic over slechte beeldkwaliteit, ook op een LG oled
en hier
En hier misschien wel de meest interessante post, iemand die op een Samsung wel goed beeld heeft maar op de LG niet icm KPN tv
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2033388
Dus nu ligt aan mijn lg… Met ziggo en disney is het beeld wel goed. Is duidelijk een kpn box issue
Misschien bent u daar iets sneller tevreden mee dan ik.. Want als je dit beeld ziet in het echt is het een wereld van verschil hoor.. Kun je eigenlijk niet met een foto laten zien.
Yes ook allemaal gelezen en toegepast maar weinig tot niets geholpen.
Misschien bent u daar iets sneller tevreden mee dan ik.
Dat betwijfel ik want ik ben echt een beeldpurist.
Het valt me op als je googled op oled en KPN kastje er soortgelijke gevallen zijn ..
Net of iets niet helemaal lekker samenwerkt.
een collega van mij heeft een Sony oled en dat vind ik het beeld ook niet denderend.. terwijl het op mijn Samsung qled wel erg mooi is.
Hoop dat KPN hier iets mee gaat doen.. Er is gewoon geen oplossing voor tot nu toe. Maar je betaald er wel voor waarvan iets niet optimaal werkt.
Maar jullie hebben dus ook niet iets wat het kan oplossen..
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.