Skip to main content
Beantwoord

Beeldkwaliteit KPN TV+ op Google Streamer verandert elke minuut

• July 30, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

Hallo, ik heb geen ervaring met de voorgaande versies. De app werkt hier opzich prima behalve dat de beeldkwaliteit best vaak veranderd (elke 30sec/ 1-2minuten). Van erg blokkerig naar weer normaal scherp beeld en dan ineens weer blokkerig. Ik heb de app op een Google TV Streamer versie 14 en ben via wifi verbonden. Nu is het wifi netwerk hier niet super maar wanneer ik naar m’n hotspot switch met iets beter ontvangst blijft het hetzelfde. Toevallig heb ik ook de Canal+ app momenteel in gebruik en als ik switch naar die app (dus op zelfde wifi netwerk): haarscherp beeld en het beeld blijft haarscherp; geen enkele vermindering in beeld kwaliteit. Zodra ik weer switch naar de KPN TV+ app: beeld om de zoveel tijd weer blokkerig / slecht. 

Is dit iets waar jullie naar kunnen kijken? Thanks. 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Thomas van KPN

Dit klinkt toch wel echt als een verbindings issue ​@MdM78 (en hoe de app daar mee om gaat), ik weet niet of het mogelijk is het bekabeld eens te proberen maar je zou wel kijken of je het wifi kunt verbeteren. We hebben daar ook een artikel over, je kunt hier ook even een eigen topic voor aanmaken.

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Dit klinkt toch wel echt als een verbindings issue ​@MdM78 (en hoe de app daar mee om gaat), ik weet niet of het mogelijk is het bekabeld eens te proberen maar je zou wel kijken of je het wifi kunt verbeteren. We hebben daar ook een artikel over, je kunt hier ook even een eigen topic voor aanmaken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 31, 2025

Hallo Thomas, bedankt voor je reactie. Ik kan pas over een paar dagen testen met een beter wifi netwerk; laat ik je weten!  

Maar het ging er mij om dat op dit wifi netwerk de KNP TV+ app minder beeld kwaliteit geeft dan de Canal+ app, bij dezelfde tv uitzending, zelfde tijdstip. Wat je zegt, mogelijk dat de KPN app anders met een verbindingsissue omgaat maar in dit geval dus minder prettig voor mij als gebruiker dan hoe de Canal+ app ermee omgaat. Beeld blijft daar echt aanzienlijk scherper. 

Omdat ik toevallig tijdelijk ook gebruik maak van de Canal+ app viel mij dit verschil op. Wellicht toch iets om te bekijken en wellicht de beeldkwaliteit minder ver terug te laten vallen bij iets mindere wifi? Ik noem maar wat hoor 🙂. Zie het als suggestie 🙂. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

En dit ondervind je thuis zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 31, 2025

Hallo Peter, nee dit is op het vakantie adres waarbij ik gebruik maak van zowel het wifi netwerk van het vakantie adres als mijn eigen hotspot via m’n mobiel.

TV kijken via de Canal+ app gaat via beide verbindingen beter (op zelfde Google TV streamer) dan via de KPN TV app. Geen idee waarom 🙂. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

Ja, de app is bedoeld voor gebruik thuis. Dat ie buiten de deur ook werkt mits al ingelogd is een bug.

Hier ook een beetje instabiel via m'n Hotspot. 

Hij heeft wel een bandbreedte nodig van minimaal 7 Mbps. Wat geeft die publieke wifi? Dat wordt vaak afgeknepen op 5 of minder. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2025

Hallo Peter, ik heb de Mbps niet meer kunnen meten maar laag was het zeker 🙂. Inmiddels ben ik weer thuis en het beeld is op m’n eigen wifi prima. Geen kwaliteitverlies meer. Dus was zeker een verbindingsissue. 

Ok, ik had het nog niet gezien dat de app alleen voor thuis gebruik bedoeld is. Das jammer 🙂. Hopelijk blijft die bug nog een tijdje 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

Geeft de KPN TV+ app voor Android TV eigenlijk ook de eerste 10 zenders met 14,2mbps door? (Indien je verbinding goed is) 

Net zoals bij multicast op de KPN TV+ kastjes?