Na installatie van de KPN TV + Box ervaar ik een veel mindere beeldkwaliteit. Hiervoor had ik KPN TV.
Mijn tv is LG OLED 55C16LA
Heeft iemand een oplossing/tip voor dit probleem ? Of een overzicht van de ideale beeldinstelling voor mijn LG ?
Bij voorbaat dank !
Bladzijde 1 / 1
Heb je een vinkje bij beste beeldkwaliteit aan staan op de ontvanger.
Gebruik je sdr: Automatisch ?
Bij opnames en terugkijken is de beeldkwaliteit op de tv+ box lager dan via de “glas” kanalen op de oude ontvanger.
Ik neem aan dat je tv instellingen zelf goed staan.
Dank voor je reactie I Am……
Vraag: hoe kom ik bij de instellingen van de ontvanger ? Staat daar ook de keuze voor sdr in ?
(Ben leek op dit gebied, sorry...)
Instellingen is het radertje / tandwiel boven in de tv box menu.
De optie is te vinden via Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → sdr of hdr
Ga in het tv-menu naar: Instellingen - Informatie - Video Modus.Zet het vinkje aan bij 'Automatisch de beste kwaliteit'.
Fijn dat je helpt @I Am Groot (en hele toffe gebruikersnaam)!
@Wimva Is het met de tips gelukt?
Hallo @I Am,
begrijp ik goed dat ik sdr moet aanvinken ipv hdr ??
Of moet ik bij HDR instelling aanvinken: HDR-automatisch ? of HDR-continue ?
Of sdr kiezen of hdr op automatisch.
Aanvulling:
kijk je bijvoorbeeld voetbal of netflix, disney, etc. in hdr. Dan kan je het beste op hdr - automatisch. Dan schakelt de box vanzelf over tussen sdr en hdr. Dan zit je altijs goed.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.