Skip to main content

Is het mogelijk om kpn tv + weer in te leveren een de oude (witte)kastjes terug te krijgen. Ik mis de glasvezel zenders. De kwaliteit is abobinabel.. donker en onscherp. Bekabeld geprobeerd en via wifi. Voorheen was het top dus aan de aansluitingen ligt het niet. Ook de synchronisatie van het geluid is irritant. 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Gebruikte de arris van kpn geen multicast? Ik ga iig eerst de hdmi kabel proberen aangezien dat zeer eenvoudig te installeren is en ik stiekem gewoon hoop dat dit de oplossing is. Deze router zou n principe de smoothing behoren te ondersteunen toch?


De tp link zou de snooping volgens de specificaties ondersteunen (noemde het smoothing maar ben een leek). De kwaliteit is uitstekend direct op de tv (verbonden via de tp link switch met modem) maar niet via tv+ kastje tp link- modem. Bedankt voor al jullie reacties! Vreemde is dat de beeldkwaliteit met vorige kastje aanzienlijk beter was dan nu (en die zat hetzelfde aangesloten op het modem).

Ik ga zoals hierboven gesteld even de nieuwe hdmi kabels (die ik nog moet ontvangen) uitproberen en zal laten weten of dat het probleem oplost. Zo niet… dan zal ik verder moeten proberen.


Gebruikte de arris van kpn geen multicast? 

Zekers gebruikte die multicast.

 

Vreemde is dat de beeldkwaliteit met vorige kastje aanzienlijk beter was dan nu (en die zat hetzelfde aangesloten op het modem).

Ik ga zoals hierboven gesteld even de nieuwe hdmi kabels (die ik nog moet ontvangen) uitproberen en zal laten weten of dat het probleem oplost. Zo niet… dan zal ik verder moeten proberen.

Hoe staan de beeldinstellingen op jouw TV+ Box?

Ik vind het vreemd dat er gesteld wordt dat die meegeleverde hdmi kabel niet zou voldoen.


Hoe staan de beeldinstellingen op jouw TV+ Box?

Ik vind het vreemd dat er gesteld wordt dat die meegeleverde hdmi kabel niet zou voldoen.

Beeld Staat video modus op mutlicast, automatisch beste kwaliteit actief, 

algemene apparaat instellingen staat schermresolutie autoatisch beste aan, hdr instellingen hdr automatisch (las ergens dat dit probleem door hdr continue dus daarvanaf gehaald, ook sdr geprobeerd maar deze lijkt beste), hdr prio dolby vision en weergavemodys 4k2k 50hz, mijn tv is 100hz.

 

ik neem toch even aan dat kpn de ultra hdmi kabel niet zomaar als oplossing opstuurt.

 


Laydia schreef:

ik neem toch even aan dat kpn de ultra hdmi kabel niet zomaar als oplossing opstuurt.

Als de reden daarvan dat de meegeleverde hdmi kabel niet zou voldoen dan is dat mijns inziens een rare actie want dan zouden ze naar alle abonnees met een TV+ Box nieuwe hdmi kabels moeten gaan versturen en dat is uiteraard niet het geval.


Ik had eind april bij beide Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) een 4K HDMI kabel.

Maar omdat die te kort is, heb ik zelf een goede 3 meter kabel gekocht.

En in de slaapkamer heb ik een FUL HD tv van 32”😉


4k HDMI kabel bestaat niet.

HDMI 1.4 is geschikt voor 4k/30Hz

HDMI 2.0 is geschikt voor 4k/60Hz en HDR

HDMI 2.0b is geschikt voor 4k/60Hz en HDR10

HDMI 2.1 is geschikt voor 8k/60Hz of 4k/120Hz-144Hz met HDR10+ of Dolby Vision

Ook Dolby Atmos TrueHD of DTS:x vereist HDMI 2.1 oftewel eARC


Laydia schreef:

ik neem toch even aan dat kpn de ultra hdmi kabel niet zomaar als oplossing opstuurt.

Als de reden daarvan dat de meegeleverde hdmi kabel niet zou voldoen dan is dat mijns inziens een rare actie want dan zouden ze naar alle abonnees met een TV+ Box nieuwe hdmi kabels moeten gaan versturen en dat is uiteraard niet het geval.

Tja, zolang mensen niet klagen lijkt het erop dat ze de goedkoopste kabel die in het grootste deel van de gevallen gewoon goed werkt waarschijnlijk standaard bij de box doen en niet standaard de beste…


Reageer