Skip to main content

Ik heb de beeldschermgrootte aangepast naar 93% om ook de vier gekleurde items op de teletekstpagina onderin in beeld te krijgen. Ik kan nu de volledige teletekstpagina zien, maar is het ook mogelijk om de paginabreedte en lettergrootte van teletekst aan te passen naar mijn tv beeldscherm? Ik zie nu een vierkant teletekstgedeelte, maar zou dat graag beeldvullend willen zien, kan dit? 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


Je hebt kennelijk nog HDREADY. Met een Full HD of 4k tv is 100 % prima. 

Nee. Dat kun je niet wijzigen.

De nos geeft zelf de TT app de originele verhouding van 4:3 mee.

@joop2011 . Dit kan alleen met de DIW7022 

beeldschermgrootte aangepast naar 93% 

Je hoeft dat dus niet steeds te vragen lijkt mij. 


 

@joop2011 . Dit kan alleen met de DIW7022 

beeldschermgrootte aangepast naar 93% 

Je hoeft dat dus niet steeds te vragen lijkt mij. 

 

??

Snap ik niet, want ik wist het niet.

En je mag altijd iets vragen, zelfs meerdere keren.😊😉😊

@PeterG dat is toch niet erg?


Peter, bedankt voor de uitleg, het is wat het is. 


Tv is al wat oudere Toshiba Regza model 32SL 733, dus zal best kunnen dat deze slechts HDReady is. 


Tv is al wat oudere Toshiba Regza model 32SL 733, dus zal best kunnen dat deze slechts HDReady is. 

 

Via Google even gekeken, het is een Full-HD tv.😉


OK Joop, ik zal eens bij instelling van tv kijken, misschien dat ik het beeldscherm ergens kan bijsturen. 


Oh. Ik heb dat 'probleem’ met schaling alleen op de HDready tv's. Maar kennelijk speelt het op zo'n heel oude (!) Full HD dus ook. Zal liggen dat een klein deel van het scherm achter die dikke rand valt. Dat is bij modernere tv's niet zo.

Mijn oudste FHD is uit 2012, al met smalle randen en LED backlight (scherm LCD).

We kwamen hier afgelopen week eerder al iemand met een 32 inch Regna tegen. Die was wel HDready = 1380 x 720. nml model 32AV605P uit 2009.

Jouw 32 inch Regna is net een jaar jonger en wel al Full HD dus 1920 x 1080. 32LV733G.

Qua aangezicht zijn ze identiek! 😁

De jouwe heeft nog CCFL backlight. Dat zijn een soort tl buizen. Verbruikt wel bijna 3 x zoveel stroom als een tv met LED backlight (scherm LCD). Nog zuinigere: Qled en Oled schermen.

 


Teletekst blijft vierkant in de app, ook via mijn tv instellingen, maar dat vermoeden had ik al. Maar op deze manier van 93% schermgrootte is het ook te doen. Ik weet nu voldoende en bedankt voor jullie info. 


Weet je dat er ook een Teletekst app is voor de smartphone/tablet?

En website voor de laptop/pc? http://nos.nl/teletekst 

Beiden gebruik ik véél meer dan TT op de televisie. Want op de televisie vond ik altijd het nadeel dat je 'm op NPO 1,2, of 3 moet zetten.


Ja, app is bekend bij mij, maar huisgenote vindt 't prettig om nu gewoon via tv, als ie aanstaat, teletekst te kijken door beperking. Te veel prikkels om via de telefoon te kijken. Zoals het nu is bevalt het goed. Dank nogmaals voor meedenken.