Skip to main content
Antwoord

Beide TV ontvangers starten niet meer op (80% configuratie laden)

• August 12, 2025
  • 3 reacties
  • 288 keer bekeken

Sinds vanmorgen werken onze beide TV ontvangers (Arris VIP5202) niet meer. In eerste instantie bleef het beeld hangen en kwam er een foutcode, maar opnieuw opstarten van de ontvangers blijven ze beiden hangen op 80% of 85%. Een van de ontvangers opperde nog om nieuwe software te installeren, maar dat hielp niet… Een ontvanger gaf code 563.

Ik heb inmiddels mijn modem (experiabox 10, via glasvezel) meerder keren uit een aan gehad en de tv ontvangers ook. Ze zijn beiden ook al een paar keer via de zelfhulp app opnieuw opgestart.

Het werkt eigenlijk altijd… En het feit dat beide ontvangers er tegelijk moet stoppen, doet vermoeden dat er een storing of update is geweest. Ik kan aan mijn netwerk statistieken zien dat het internet vannacht ook een tijd niet goed gewerkt heeft. Vanmorgen merkte ik zelf ook dat sites niet gevonden konden worden (hoewel VPN naar mijn werk prima werkte, dus DNS??) 

Wat kan het zijn/wat moet ik doen?

Beste antwoord door Kama

Uiteraard vind ik 5 minuten na deze post de oplossing zelf, in een post van 2 jaar geleden. De cruciale stap is dat ook het glasvezelkastje uit en aan moet (dus niet alleen modem en TV ontvanger). Dat heb ik nu gedaan en nu werkt de TV ontvanger weer…

3 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Uiteraard vind ik 5 minuten na deze post de oplossing zelf, in een post van 2 jaar geleden. De cruciale stap is dat ook het glasvezelkastje uit en aan moet (dus niet alleen modem en TV ontvanger). Dat heb ik nu gedaan en nu werkt de TV ontvanger weer…

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Kama, goed om te lezen dat je de oplossing kort na het plaatsen van je topic vond. Op de community staat heel veel info, soms moet je het net tegenkomen. Bij het aanmaken van een nieuw topic worden ook suggesties gegeven van soortgelijke topics, die kunnen vaak ook helpen.

Veel kijkplezier weer nu, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

@Kama Bedankt! deze tip kan KPN zelf ook wel in hun handleiding gaan opnemen, nu werkt alles weer