Skip to main content

Er zijn opnames verdwenen omdat mijn opslagruimte blijkbaar bijna vol was. Nu heb ik even teruggekeken wat ik mis, een paar opgenomen films, en volgens mij is dit op datum gegaan en gaat het om 5% terwijl de opname die gepland stond 2% zou kosten. Er is dus 3% te veel verwijderd. Ook blijkt dat er bij een heel seizoen van 21 afleveringen de eerste 5 afleveringen zijn verwijderd en bij een andere serie de eerste aflevering. Daar heb ik dus niks meer aan en kan ik nu het hele seizoen gaan verwijderen. Het beleid is dus dat de oudste opnames worden verwijderd zonder rekening te houden met eventuele losse of gegroepeerde opnames.

Het zou klantvriendelijker zijn als er een melding komt dat de opslagruimte bijna vol is, en/of welke opnames er zijn verdwenen/ gaan verdwijnen om niet voor verrassingen te staan. Of om de geplande opname gewoon niet op te nemen (want vol , dus geen plek!) Dan mist er ook niks en kan je altijd nog binnen een week terugkijken via de gids als je zelf merkt dat er een opname niet gedaan is...

Er was afgelopen weekend een grote tv-storing bij KPN inclusief het kwijtraken van bewaarde opnamen, dus het hoeft niet aan jouw bijna volle box gelegen te hebben, maar een gevolg zijn van de storing @Deezers 


Er vwas afgelopen weekend een grote tv-storing bij KPN inclusief het kwijtraken van bewaarde opnamen, dus het hoeft niet aan jouw bijna volle box gelegen te hebben, maar een gevolg zijn van de storing @Deezers 

Dat denk ik wel. De oudste opnames zijn verdwenen, gisteren zat ik op 97%. Maar het gaat mij meer om het beleid, wel of niet opnemen en verwijderen van bestaande opnames en het informeren van de klant hierover. Ik zou het vergelijk met een harde schijf, vol is vol. Mijn voorkeur zou hebben de geplande opname niet uit te voeren in plaats van automatisch verwijderen om ruimte te maken.


Ik snap je wens, @Deezers, en ik heb hem dan ook meegenomen in de feedback richting het tv team. Geen garanties of er dan ook wat mee gedaan wordt. Als ik terugkoppeling krijg laat ik het weten. 


Mijn voorkeur zou hebben de geplande opname niet uit te voeren in plaats van automatisch verwijderen om ruimte te maken.

Ik heb hier een update over, Deezers. Het team geeft aan dat ze dit niet gaan uitvoeren, en dat het blijft bij de huidige manier waarbij opnames wel gemaakt worden, en de oudste opnames verwijderd worden als er geen ruimte is. 


Mijn voorkeur zou hebben de geplande opname niet uit te voeren in plaats van automatisch verwijderen om ruimte te maken.

Ik heb hier een update over, Deezers. Het team geeft aan dat ze dit niet gaan uitvoeren, en dat het blijft bij de huidige manier waarbij opnames wel gemaakt worden, en de oudste opnames verwijderd worden als er geen ruimte is. 

Jammer, maar het is voorlopig niet anders.


Maar waarom dan geen waarschuwing bijv. Bij 95% vol of bij 90% vol zodat de klant zelf ruimte kan vrijmaken?

Dat lijkt me toch service gericht naar de klant.


Het gebruikte percentage aan opslagruimte wordt in het overzicht van de opnames getoond (rechter bovenhoek). Je kunt op die manier in de gaten houden hoeveel ruimte je nog hebt. 


Je kan 300 uur opnemen.

Dus 1% is nu 3 uur (was in de oude situatie 2 uur)

Is ook 300 uur onvoldoende voor u? 


Die bleek onvoldoende. Maar dat is verder niet relevant en had op verschillende manieren voorkomen kunnen worden als ik het percentage zelf beter had gemonitord of de boel eerder had opgeschoond.

Maar erop geattendeerd worden is toch heel wat meer servicegericht als het zelf in de gaten houden.

Ik snap het dat er keuzes gemaakt moeten worden wat dan ook het verschil maakt met de ene provider en de andere.

Maar kwaad kan het niet om erop geattendeerd te worden en ik denk dat er best wel klanten zijn die daarmee geholpen waren geweest in het verleden en zelf hun keuzes hadden willen maken wat op te schoonen en niet op basis van wat er aan opnames het langste in staat dan als eerste verwijderd wordt wanneer de opslagruimte vol is.

En dat geldt natuurlijk ook voor de toekomst.

Hoe moeilijk is het om klanten in de settings aan te kunnen laten geven of ze bij 50% 75% of bij 90% bijvoorbeeld een waarschuwing ontvangen. 

Zou in ieder geval een verbetering zijn voor het "beste jongetje" van de klas


Reageer