Skip to main content
Vraag

Ben ik mijn opnames kwijt als ik een nieuw abonnementsnummer krijg?

• November 24, 2025
  • 10 reacties
  • 102 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

We krijgen een nieuwe TV-ontvanger, met een nieuw abonnementsnummer.. Blijven onze opnames bewaard of zijn we die dan kwijt ?  Abonnement wordt niet gewijzigd.

10 reacties

• November 24, 2025

Waarom krijg je een nieuw abonnementsnummer? Dat blijft normaal gesproken gelijk bij een andere tv ontvanger. 

Als het abonnementnummer veranderd gaat de opnames verloren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Waarom krijg je een nieuw abonnementsnummer? Dat blijft normaal gesproken gelijk bij een andere tv ontvanger. 

Als het abonnementnummer veranderd gaat de opnames verloren. 

Dat vroeg ik me ook al af, waarom een nieuw nummer..

• November 24, 2025

Hoe weet je dat je een nieuw nummer krijgt? Heb je daar een brief of email over gekregen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

We krijgen een nieuwe TV-ontvanger, met een nieuw abonnementsnummer.. Blijven onze opnames bewaard of zijn we die dan kwijt ?  Abonnement wordt niet gewijzigd.

Waarom krijg je een andere decoder, abo aangepast, oude decoder defect, van wie krijg je aan andere decoder, van KPN of anderszins? ​@Jos123456 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Heeft de huidige ontvanger misschien het abonnementsnummer van een andere abonnee? 🕵

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Inmiddels de nieuwe ontvanger geinstalleerd. Opnames zijn er nog gewoon.  Ik hoefde de nieuwe ontvanger niet eens in te loggen. Deed het meteen… Die zal inloggen via de experiabox, denk ik…  Abonnementsnummer en pincode ga ik opslaan. Bedankt voor de snelle feedback !

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Waarom krijg je een andere decoder, abo aangepast, oude decoder defect, van wie krijg je aan andere decoder, van KPN of anderszins? ​@Jos123456 

Oude ontvanger viel steeds vaker uit. Van KPN.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Oude ontvanger viel steeds vaker uit. Van KPN.

Maar, als jij nu op jouw nieuwe ontvanger wel bij jouw ‘oude’ opnames kunt, heb je volgens mij geen ander/nieuw abonnementsnummer gekregen.

• November 24, 2025

Inmiddels de nieuwe ontvanger geinstalleerd. Opnames zijn er nog gewoon.  Ik hoefde de nieuwe ontvanger niet eens in te loggen. Deed het meteen… 

Ontvangers worden tegenwoordig bij KPN in het distributiecentrum voorzien van het juiste abonnementnummer vlak voor verzenden.

Ik vraag me nog steeds af hoe je erbij kwam dat je een ander abonnementnummer zou krijgen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jos123456, welkom op onze community! Ik weet ook niet precies hoe het zit met je TV abonnementsnummer (iets anders dan je klantnummer) maar deze hoort hetzelfde te blijven want je opnames zijn daar inderdaad aan gekoppeld.