Skip to main content

2 dagen geleden deed het geluid van de KPN tv+ box het ineens niet meer, zelf geen instellingen gewijzigd. Box opnieuw opgestart, geen effect. Stekker uit stopcontact, wachten, weer aan. Geen effect. Router gereset, geen effect. Apps via tv zelf geprobeerd, dan werkt het geluid prima. Moet dus toch in de box zitten. Audio instellingen uiteindelijk op pass trough gezet en dan werken sommige zenders en apps maar nog steeds een hele hoop niet, Netflix en ESPN bijvoorbeeld niet. Ik heb het vermoeden dat er iets in de software is gewijzigd waardoor dit probleem er ineens is. Zie ik nog iets over het hoofd? Kan verder zelf weinig aanpassen bij de instellingen.

Hoi @Dennisvh . Heb jij het geluid via de tv ? Of misschien via een soundbar ? In dat laatste geval, waar staat die op ingesteld? 

(p.s. heb je ook nog één van de andere geluidsinstellingen van de box geprobeerd?)


Hoi @Erwin van KPN,

Ik gebruik een soundbar van Sonos, aangesloten via HDMI arc, hier is niets aan veranderd en heeft ook geen update ontvangen. Al geprobeerd door hem hem met een optische kabel te verbinden maar zelfde probleem. Daarnaast werken dezelfde apps via mijn tv wel maar niet via de KPN box. Andere instellingen ook geprobeerd maar dan krijg ik bij geen enkele zender geluid.


Is het alleen bij terugkijken of na even gepauzeerd te hebben? Of gewoon helemaal geen geluid op sommige zenders?


Sommige zenders hadden geen geluid, comedy centraal, discovery en ESPN bijvoorbeeld. Bij terugkijken werkte het ook niet meer. Vanavond bij het opstarten was overal het geluid weg terwijl de instellingen niet meer veranderd waren. 

uiteindelijk de box opnieuw geïnstalleerd, dat lijkt te werken. Geluid werkt nu overal weer. Hopen dat het volledig is opgelost zo en het niet weer terugkomt. 
 


Dat hoop ik ook. Misschien dat er een update niet helemaal goed was doorgekomen. 


Reageer