Skip to main content
Vraag

Bereik volumeknop afstandsbediening tot TV is te kort

• 21 december 2024
  • 29 reacties
  • 326 keer bekeken

Afstand van bank tot tv. Het bereik van de volumeknoppen is hiervoor onvoldoende. Dicht bij de tv werkt het wel. Andere functies op de afstandsbediening doen het wel vanaf de bank. 

29 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8681 reacties
  • 21 december 2024

Beste ​@Testafette misschien de batterijen even vervangen door verse?

• 5991 reacties
  • 21 december 2024

Volume gaat via de TV, werkt de afstandbediening van de TV wel goed ?
Zo kun je uitvinden of het aan de TV ligt
( of staat er per ongelijk iets voor het “oog” van de TV ? )

• 3812 reacties
  • 21 december 2024

Teveel kerstspulletjes voor de tv liggen? 🫣

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 21 december 2024

Sinds deze week hebben we KPN, ik mag aannemen met nieuwe batterijen en door monteur alles geïnstalleerd. Raar is dat alle andere functies wel op afstand werken. 
geen kerstspulletjes er voor! 😂

• 5991 reacties
  • 21 december 2024

Aha, het is een nieuwe opstelling, dat soort informatie is handig voor meedenkers op afstand.

KeesYagi schreef:

werkt de afstandbediening van de TV wel goed ?

De afstandbediening die bij de TV hoort bedoel ik.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 21 december 2024

Ja die doet het prima

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 21 december 2024
Testafette schreef:

Sinds deze week hebben we KPN

Je hebt dan de TV+ Box. (DIW7022 volgens het apparaat zelf.)

Testafette schreef:

Andere functies op de afstandsbediening doen het wel vanaf de bank. 

Bediening van volume gaat via onzichtbaar infraroodlicht naar de televisie, de meeste andere dingen via Bluetooth naar de KPN TV+ ontvanger. Dus de vraag over teveel kerstspulletjes voor de televisie was geen grap: is er wel vrij zicht tot de infraroodontvanger van de televisie? (Hoewel je ook al schrijft dat de originele afstandsbediening van de televisie het wel goed doet. Weet je waar die infraroodontvanger zit? Welke televisie heb je?)

PeterG
Superuser
  • 61754 reacties
  • 21 december 2024

Dat is wel gek hoor. Je tv wordt bediend via infrarood. Er moet dus een zichtlijn zijn van afstandsbediening naar de tv.

De ontvanger wordt bediend met bluetooth. Dat kan zonder zichtlijn.

Het bereik van beide is zo'n 10 meter. Zit je erg ver van je tv af? Nee, toch?

Bij infrarood kan het ook zijn dat andere infrarood signalen verstorend werken.

Testafette schreef:

Ja die doet het prima

Hmm 🤔

Maar het kan zijn die dat ook een bluetooth afstandsbediening is. Bijvoorbeeld met een Samsung. De KPN afstandsbediening kent voor tv's alleen infrarood, maar dat zou dus wel moeten werken.

Nota Bene. Het is bij de TV+ box ook mogelijk het volume op de box zelf te regelen. De tv zelf kan dan op een 'vast’ volume. Helaas werkt de aan/uit knop voor tv op de kpn afstandsbediening dan ook niet.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 21 december 2024

We hebben een Samsung Frame TV en de afstandsbediening daarvan werkt wel gewoon. Die van KPN maximaal tot een afstand van 1,5 mtr. 

ik lees Samsung ook via Bluetooth… maar als alles gewoon in zicht is, doet de volumeknop het nog steeds niet op grotere afstand dan de ongeveer 1,5 mtr. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 21 december 2024

Toevallig een infraroodafstandsbediening van een andere Samsung televisie in de buurt? Of een universele afstandsbediening? Dan kun je testen of alle infraroodafstandsbedieningen zo’n klein bereik hebben (dan moet je het in je televisie zoeken) of dat jouw KPN afstandsbediening het toevallig slecht doet.

En geen hoesje of zoiets om de KPN afstandsbediening, en ook alle beschermplakkertjes eraf, neem ik aan? En je richt ‘m gewoon naar de televisie natuurlijk. Ik heb je klachten niet gezien bij andere Frame gebruikers, denk ik. Desnoods een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

Testafette schreef:

Sinds deze week hebben we KPN

Wat had je hiervoor?

Testafette schreef:

als alles gewoon in zicht is

Je weet dus waar die infraroodontvanger zit?

PeterG
Superuser
  • 61754 reacties
  • 21 december 2024

Merkwaardig. Maar mogelijk is het infrarood van jouw exemplaar kpn afstandsbediening niet ok. Misschien dat je 'm gratis kunt omruilen met dit verhaal via 0800-0402. 

Je kunt ook wachten tot een moderator hier langs komt. 

De Samsung afstandsbediening bedient de tv via Bluetooth. Er zit echter ook nog een infrarood oog in. In deze situatie voor de kpn afstandsbediening. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 23 december 2024

Dank allemaal voor het meedenken! Ik wacht nog even in de hoop dat er een moderator langs komt en anders ga ik met KPN bellen met de vraag of het een oplossing is om de afstandsbediening om te ruilen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 24 december 2024

Hoi ​@Testafette! Welkom op de KPN Community! Goed dat je hierheen komt met je vraag, want zoals je ziet krijg je dan gelijk hulp van de Community die graag mee willen denken. 

Wel vreemd dat jouw KPN afstandsbediening pas op 1,5 meter van de tv de volume wil veranderen. Ik ben wel even benieuwd of de andere knoppen die via infrarood gaan hetzelfde euvel hebben. Wat gebeurt er als je de mute knop, de source knop en de TV powerknop (links bovenaan) indrukt? Moet je dan ook heel dicht bij de tv staan voordat ze werken? 

Als die knoppen ook moeilijk doen qua afstand tot de tv, dan kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Zij kunnen dan meteen een nieuwe afstandsbediening naar jou toesturen. Als je wat meer geduld, mag je ook je profiel invullen en dan stuur ik je een nieuwe toe. Laat mij dan wel even weten dat je je profiel hebt ingevuld. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 24 december 2024

Beste Arjan,

alvast hartelijk dank voor het reageren, fijn!

De mute knop doet het op iets langere afstand… nu vraag ik me het volgende af: wat is de maximale afstand in bereik via infrarood? Wij zitten op zich wel wat ver van de tv af, al vind ik het wel raar dat je voor de volume knop echt veel dichter bij moet komen dan met de mute-knop…

PeterG
Superuser
  • 61754 reacties
  • 24 december 2024

Ik zit op oogafstand van 2,4 meter. De afstandsbediening (dus) op 2 meter.

Eerder vermeldde ik al:

Dat is wel gek hoor. Je tv wordt bediend via infrarood. Er moet dus een zichtlijn zijn van afstandsbediening naar de tv.

De ontvanger wordt bediend met bluetooth. Dat kan zonder zichtlijn.

Het bereik van beide is zo'n 10 meter. Zit je erg ver van je tv af? Nee, toch?  

Met de T4HU1910 (die ik nog heb van m'n Arris VIP2952 ontvanger) werkt het hier nog op 7 meter van de Philips tv.

Met de T4HU2115 (voor de TV+ ontvanger) kan ik het op die afstand niet testen met de opstelling van de Samsung TV. Dat zijn bovenstaande afstanden.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 27 december 2024

@Arjan van KPN 

Ik heb het profiel ingevuld.

Mvg

Testafette

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 30 december 2024

Dat is inderdaad raar dat de mute knop wel verder van de tv werkt ten opzichte van de volumeknoppen. Misschien ligt het dan toch aan de afstandsbediening. Normaal zou een afstand van 4 meter geen probleem  moeten zijn voor het infraroodsignaal, mits natuurlijk er vrij zicht is voor de afstandsbediening.

Ik stuur je een nieuwe KPN afstandsbediening toe en dan kun je daarmee testen of het verbeterd. Het wordt per brievenpost verstuurd, dus zou met 2 werkdagen in je brievenbus moeten liggen. Laat maar weten of het daarmee opgelost is :) 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 30 december 2024

Super, dank je wel en ik houd je op de hoogte!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 6 januari 2025

En ​@Testafette, gaat het nu beter? 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 6 januari 2025

We hebben nog niets ontvangen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 7 januari 2025

Ow, wat vreemd. Ik begon al te twijfelen aan mezelf, maar ik zie dat op 30 december wel het verzoek is uitgegaan om de afstandsbediening naar je toe te sturen. Deze zou op 31 december of uiterlijk 2 januari bezorgd moeten worden. 

Nou, sorry. Dan ga ik opnieuw een poging wagen om je een afstandsbediening toe te sturen. Als het goed is heb je op je 06-nummer ook een bevestiging ontvangen per SMS dat er iets verstuurd wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 januari 2025

Klopt heb ik vanmiddag ontvangen. Dank je wel en ik laat het je weten

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 10 januari 2025

Hi Arjan,

deze afstandsbediening hetzelfde. Ik heb de afstand nu eens echt opgemeten naar het kastje en dat is 4,70 mtr. Vandaag toch nog een afstandsbediening ontvangen… Gaan we ook nog even proberen. Het lijkt er wat mij betreft op dat de afstand toch te groot is? 

groet,

Testafette

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 13 januari 2025

Het begint er helaas op te lijken inderdaad. Als ook de nieuwe afstandsbediening geen verbetering geeft. Ik zit hier zelf op 3 a 3,5 meter van mijn soundbar (waarop de afstandsbediening is afgestemd) en dat gaat feilloos. Dus het is raar dat jij op 1,5 meter van je tv moet staan om contact te krijgen.

Dan ben ik bang dat ik verder door mijn oplossingen ben en dat je hopelijk hier toch mee kunt leven. Heel misschien dat de allernieuwste afstandsbediening nog magischerwijs beter werkt. 

• 0 reacties
  • 13 januari 2025

Ik begrijp iets niet.  4,70 meter afstand van het kastje, je hebt dan waarschijnlijk een tv van 2 x 3 meter of zo nodig op die afstand. Of het kastje staat (draadloos?) niet bij de tv. Zo ja, dit kastje verplaatsen naar de tv.

Reageer