Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag zien we op de pagina Opgeslagen dat er nog 85% beschikbaar is. Dat terwijl er maar ongeveer 25 uur aan opnames op staat. Sinds woensdag zijn we gaan bingen 😅 om opnames te kunnen verwijderen, ongeveer 8 uur opnames gezien. Het percentage staat nu op 83%.

Op de Android app op mijn telefoon staan precies dezelfde opnames. 

We hebben er geen kinderslot opzitten dus er is ook niets verborgen of zoiets. 

Herstarten had geen effect.

Op onze andere box is precies hetzelfde issue.

Het zijn allemaal afleveringen van series, dus geen lange films of zoiets.

Wie herkent en heeft hopelijk een oplossing?

Hallo @RonnieKats ,

Sinds woensdag zijn we gaan bingen 😅 , ongeveer 8 uur opnames gezien. 

 

Weet je zeker dat alles ook verwijderd is? Dan gewoon flink doorgaan met verwijderen, dan komt het vanzelf goed. 


Nog 85% beschikbaar is toch goed? Uitgaande dat er zover ik weet voor 200 uur ruimte moet zijn.

Als er met die 25 uur 85% verbruikt is dus nog 15% beschikbaar wordt het een ander verhaal.

Geen idee hoe het werkt maar als er 8 uur is gekeken moet er toch meer ruimte beschikbaar komen niet minder.

De 'opnamen' staan in de cloud dus dat dit op elk apparaat hetzelfde is klopt.


Hi @RonnieKats,

Wat gek dat het percentage en de daadwerkelijke hoeveelheid aan opnames niet met elkaar overeen lijken te komen 🤔 Je geeft aan dat het hoofdzakelijk om series gaat, heb je wellicht seriematige opnames aanstaan waardoor er van bepaalde programma's misschien nieuwe opnames bij zijn gekomen zonder dat je dat door hebt gehad?


Nog 85% beschikbaar is toch goed? Uitgaande dat er zover ik weet voor 200 uur ruimte moet zijn.

Als er met die 25 uur 85% verbruikt is dus nog 15% beschikbaar wordt het een ander verhaal.

Geen idee hoe het werkt maar als er 8 uur is gekeken moet er toch meer ruimte beschikbaar komen niet minder.

De 'opnamen' staan in de cloud dus dat dit op elk apparaat hetzelfde is klopt.

Als ik 1 aflevering verwijder gaat er hooguit 1% af. Dus dan klopt er niet veel van het percentage.  @Maja van KPN hoeveel ruimte zou er beschikbaar moeten zijn?  200 of 300 uur?


Hi @RonnieKats,

Wat gek dat het percentage en de daadwerkelijke hoeveelheid aan opnames niet met elkaar overeen lijken te komen 🤔 Je geeft aan dat het hoofdzakelijk om series gaat, heb je wellicht seriematige opnames aanstaan waardoor er van bepaalde programma's misschien nieuwe opnames bij zijn gekomen zonder dat je dat door hebt gehad?

Nee helaas niet, ik heb ze geteld en gecontroleerd en weer geteld. Dus helaas dat is het niet.


Nog 85% beschikbaar is toch goed? Uitgaande dat er zover ik weet voor 200 uur ruimte moet zijn.

Als er met die 25 uur 85% verbruikt is dus nog 15% beschikbaar wordt het een ander verhaal.

Geen idee hoe het werkt maar als er 8 uur is gekeken moet er toch meer ruimte beschikbaar komen niet minder.

De 'opnamen' staan in de cloud dus dat dit op elk apparaat hetzelfde is klopt.

Als ik 1 aflevering verwijder gaat er hooguit 1% af. Dus dan klopt er niet veel van het percentage.  @Maja van KPN hoeveel ruimte zou er beschikbaar moeten zijn?  200 of 300 uur?

Het is niet dat er nog 85% beschikbaar is, maar dat er 85% gebruikt is.


Nog 85% beschikbaar is toch goed? Uitgaande dat er zover ik weet voor 200 uur ruimte moet zijn.

Als er met die 25 uur 85% verbruikt is dus nog 15% beschikbaar wordt het een ander verhaal.

Geen idee hoe het werkt maar als er 8 uur is gekeken moet er toch meer ruimte beschikbaar komen niet minder.

De 'opnamen' staan in de cloud dus dat dit op elk apparaat hetzelfde is klopt.

Als ik 1 aflevering verwijder gaat er hooguit 1% af. Dus dan klopt er niet veel van het percentage.  @Maja van KPN hoeveel ruimte zou er beschikbaar moeten zijn?  200 of 300 uur?

300 uur

Maar ga vooral door met verwijderen. Uiteindelijk zal het weer werkbaar worden. 


Staan er ook nog “glas” kanalen opnames in de opnames, die je niet kunt zien vanuit kpn tv+ (als je dit hebt).


Dan heb ik gemist dat het nu blijkbaar permanent is verhoogd naar 300 uur. 

Dat neemt verder niet weg dat de weergave niet klopt of er gaat iets anders niet goed.

25 uur is natuurlijk geen 85 % van 300, mede omdat in het start bericht wordt geschreven 85 % beschikbaar dat moest dus zijn verbruikt. De hamvraag is nu gaat dit bij andere klanten ook fout dan is er mogelijke sprake van een software probleem.


Staan er ook nog “glas” kanalen opnames in de opnames, die je niet kunt zien vanuit kpn tv+ (als je dit hebt).

We hebben tv+ al een behoorlijke tijd. En ja bij de overgang hadden we nog veel glas opnames staan. Maar die kun je niet wissen helaas


Staan er ook nog “glas” kanalen opnames in de opnames, die je niet kunt zien vanuit kpn tv+ (als je dit hebt).

We hebben tv+ al een behoorlijke tijd. En ja bij de overgang hadden we nog veel glas opnames staan. Maar die kun je niet wissen helaas

Die opnames gaan na een jaar automatisch vervallen. Mogelijk lost dat het probleem verder op.  


Totaal heb je 300 uur opname beschikbaar.

Maximaal blijft de opname 1 jaar beschikbaar.

 

1% is dus 3 uur.


Staan er ook nog “glas” kanalen opnames in de opnames, die je niet kunt zien vanuit kpn tv+ (als je dit hebt).

We hebben tv+ al een behoorlijke tijd. En ja bij de overgang hadden we nog veel glas opnames staan. Maar die kun je niet wissen helaas

Hmm, als je nog glas opnames hebt, zouden die in ieder geval via de app/website nog zichtbaar moeten zijn (maar dan niet afspeelbaar). Zie je daar iets staan @RonnieKats of dat ook niet? 

 



@RonnieKats, Hopelijk helpt dit je om te zien hoeveel uur je nog moet besteden aan het
terugkijken van tv-series en programma's. Veel kijkplezier! 😊

Hieronder wordt weergegeven hoe de omrekening van uren naar seconden is uitgevoerd:

300 uur = 300 × 60 minuten × 60 seconden = 1.080.000 seconden, wat overeenkomt met 100 procent.

Hier is een overzicht van de percentageberekeningen in stappen van 5%:

| Percentage | Uren    | Minuten   |
| ---------- | ------- | ---------     |
| 5%             | 15 uur  | 900 min      |
| 10%           | 30 uur  | 1800 min   |
| 15%           | 45 uur  | 2700 min   |
| 20%          | 60 uur  | 3600 min   |
| 25%           | 75 uur  | 4500 min   |
| 30%          | 90 uur  | 5400 min   |
| 35%          | 105 uur | 6300 min   |
| 40%          | 120 uur | 7200 min   |
| 45%          | 135 uur | 8100 min    |
| 50%          | 150 uur | 9000 min   |
| 55%          | 165 uur | 9900 min    |
| 60%          | 180 uur | 10800 min |
| 65%          | 195 uur | 11700 min   |
| 70%          | 210 uur | 12600 min  |
| 75%          | 225 uur | 13500 min  |
| 80%          | 240 uur | 14400 min |
| 85%          | 255 uur | 15300 min  |
| 90%          | 270 uur | 16200 min |
| 95%          | 285 uur | 17100 min  |
| 100%        | 300 uur | 18000 min |


Wat is de standaard? 300 uur? Heeft elke klant dit?


Wat is de standaard? 300 uur? Heeft elke klant dit?


Zo dat ik kan zien wel. Je Moet wel de opnemen pakket hebben.


Hier is de link: Opnemen Pakket

 

Geniet van je favoriete tv-programma's en series wanneer het jou uitkomt.

Tot 300 uur programma’s opnemen

Opnames terugkijken of inplannen op alle apparaten

Makkelijk pauzeren en reclame doorspoelen

4,99 /mnd


Wat is de standaard? 300 uur? Heeft elke klant dit?

 

Ja, als het goed is heb je een mail van KPN gehad.

Dus iedere klant van KPN met opname pakket heeft totaal 300 uur.

Dit is sinds een paar maanden.

 

Opnames blijven maximaal 1 jaar beschikbaar.

 

Opname pakket € 4,99 per maand.

OF

2de KPN tv ontvanger voor € 5,-- per maand, dan heb je het opname pakket er gratis bij.


Sinds afgelopen woensdag zien we op de pagina Opgeslagen dat er nog 85% beschikbaar is. Dat terwijl er maar ongeveer 25 uur aan opnames op staat.

Mis ik iets? Dit klopt toch? 15 % is 30 uur opgeslagen. Dus nog 85 % beschikbaar.

Maak anders eens een foto(tje) van dat balkje op je TV+ ontvanger en plaats dat hier. Met het zwarte blokje met de bergjes.

100 % = 300 uur. De voorlooptijd van 5 minuten en uitloop van 20 minuten telt niet mee met het percentage. Wel de reclameblokken tijdens… bij de commerciëlen.


@PeterG

15 was 30 uur toen we nog 200 uur hadden.

Maar je hebt nu 300 uur opname capaciteit.

Dus 1 % is 3 uur.

En 15% is 45 uur.

 


Sinds afgelopen woensdag zien we op de pagina Opgeslagen dat er nog 85% beschikbaar is. Dat terwijl er maar ongeveer 25 uur aan opnames op staat.

Mis ik iets? Dit klopt toch? 15 % is 30 uur opgeslagen. Dus nog 85 % beschikbaar.

 

Wat je mist is dat er blijkbaar een typefout is gemaakt met de topic titel en in het start bericht het gaat niet om wat nog beschikbaar is maar om wat is verbruikt 85%  met maar 25 uur.

Dit wordt in een latere reactie aangegeven. Ofwel de weergegeven tekst van het opname balkje klopt niet of er gaat iets anders fout ik ben daarom ook heel benieuwd naar een afbeelding. Mogelijk wordt er iets verkeerd geïnterpreteerd.

 

 


OK @RonnieKats ,

Tijd om de balans op te maken. 

Je hebt 15% aan ruimte verbruikt, dat is 45 uur.

Je ziet echter maar 25 uur aan opnames staan.

 

Staan er ook nog “glas” kanalen opnames in de opnames, die je niet kunt zien vanuit kpn tv+ (als je dit hebt).

We hebben tv+ al een behoorlijke tijd. En ja bij de overgang hadden we nog veel glas opnames staan. Maar die kun je niet wissen helaas

De resterende 20 uur zijn opnames uit de periode van voor jouw TV+-ontvanger. 

Die opnames vervallen automatisch na één jaar. 

En dan klopt alles weer.


@Noordzee maar de topic starter geeft in een latere reactie toch aan dat er 85% verbruikt is geen 15% 

 

Eerst moet de verwarring of het nu gaat om verbruikt of beschikbaar worden opgehelderd door @RonnieKats 

 


Je hebt gelijk @joop2011 . 1 % is nu 3 uur. Je moet dus al 4 afleveringen van een serie wissen voor 1 %.

Er worden nu nog oude HDglas opnames meegeteld. 


We hebben nog steeds ongeveer 25 opgenomen afleveringen staan. We kijken en wissen wel afleveringen maar er komt natuurlijk ook weer wat bij. 

Op dit moment hebben 83% gebruikte ruimte staan. Er zit trouwens geen of weinig verschil of ik een 4K of mindere kwaliteit opname wis.

We hebben al langer dan 1 jaar TV+ dus die glasHD opnames zouden allang weg moeten zijn. Die stonden in het begin wel in het overzicht, je kon ze alleen niet gaan kijken. Er staan nu geen glasHD opnames in het overzicht.


 

Op dit moment hebben 83% gebruikte ruimte staan. Er zit trouwens geen of weinig verschil of ik een 4K of mindere kwaliteit opname wis.

 

Je hebt ook 300 uur beschikbaar.

Dus maakt de resolutie helemaal niets uit.

En er zijn maar een paar 4K zenders.😉


Reageer