Skip to main content

Wanneer ik Automatisch de beste kwaliteit aanklik (zie plaatje 2), staat het vinkje ✅ ervoor en is alles oké. Na verloop van tijd is dit vinkje weer weg (zie plaatje 1). Ook wanneer ik alles op stand-by zet gebeurd dit en het lijkt mij dat de beeldkwaliteit dus niet meer optimaal is. Weet iemand hier meer van? Is het geen probleem dat het vinkje ✅ weg is en staat alles nog in de optimale modus, of is er iets fout en hoort dat vinkje ✅ te blijven staan om aan te geven dat de beste kwaliteit is ingeschakeld? Ik zou erg blij zijn met een goed antwoord.

 

Hi @ronvmeijer! Is er in de tussentijd een reset gedaan van de TV+ Box? Wil je ook bevestigen dat je update versie 1.125.1 al hebt draaien?


Dat kan ik allemaal bevestigen. Helaas nog geen verandering. 


@ronvmeijer 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

En kijk ook of de UTP kabel goed is. 


M’n downloadsnelheid is 920 Kb/Sec en de kabel is perfect. Ik heb hem gemeten met een netwerkkabel-tester. Ik heb geen Mac 🖥️️ beneden, dus kan daar de downloaden niet testen. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt om de beste beeldkwaliteit in te kunnen schakelen, maar als ik het inschakel blijft het staan totdat de DIW7022 uitgeschakeld of stand-by gezet wordt. Mocht  de performance van het netwerk daar tekort zijn lijkt het mij dat deze ook niet op de beste beeldkwaliteit blijft staan zonder een melding daaromtrent te geven. Overigens is 4K UHD met Dolby Atmos totaal geen probleem. Dat trekt toch meer dan TV van KPN+

De beste beeldkwaliteit haalt hij volgens mij op door middel van communicatie met de TV of heb ik dat mis?


920 Kb/s is wel heel erg laag.

Stream voor SD is al 3 Mb/s 

Bedoel je 920 Mb/s Glasvezel 1 GB/s?


Ik zet de TV nu net aan, check de instelling en het staat nog steeds op “automatisch de beste beeldinstelling”. Vreemd maar waar. Wellicht toch de laatste firmware geweest. 


920 Kb/s is wel heel erg laag.

Stream voor SD is al 3 Mb/s 

Bedoel je 920 Mb/s Glasvezel 1 GB/s?

Haha, ja uiteraard. Sorry foutje..de snelheid is perfect, ook de upload is 928 Mb/Sec. maar vreemd genoeg is alles nu oké. 


Dat issue heb ik sinds versie 1.125.1 ook, al een reset naar fabrieksinstelling gedaan, het heeft niet geholpen. Ieder keer als ik naar video-mode ga, is automatisch beste kwaliteit weer uitgevinkt. Mijn snelheid is rond 960Mbs


Gisteren bleef het ineens staan bij mij en nu komt het leuke…ik heb er helemaal niks aan veranderd. Ik zette de TV gisteren aan en keek er even naar en tot mijn verbazing zag ik onderin bij informatie “Multicast met Automatisch beste beeldkwaliteit” staan. En je ziet het ook direct. Ik hoop dat het blijft zo. 


Juhu, ik heb gevonden hoe ik dit moet fixen. Teerst bij video-instelling op unicast instellen, dan weer op multicast en daarna automatisch beste kwaliteit vinken. Deze instelling blijft ook als ik het menu verlaat of de box opnieuw starten. 👻


Dat is nou niet bepaald een oplossing maar meer een “workaround”. Ik heb dat allemaal niet gedaan en toch werkt het nog steeds (heb net nog even gekeken). Maar ik ben blij dat het bij jou nu ook goed werkt. 👍🏼


Zeg, @ronvmeijer, jij had toch ook getest met HDMI CEC aan en uit, en toen gemerkt dat met HDMI CEC uit, het vinkje wél bleef staan?


Niet dat ik me kan herinneren, want CEC uitzetten is geen optie, maar wellicht heb ik het wel eens geprobeerd. Heb ik niet geschreven dat het met de eerste de beste update die op mijn bericht volgde opgelost was? Ik heb er totaal geen last meer van namelijk.  


Ha, da's goed om te horen 😃 Dan sluit ik dit op mijn lijstje.