Skip to main content
Beantwoord

Betaalde apps op kastje verdwenen na update, hoe krijg ik deze terug

• February 12, 2026
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

ik had betaalde apps op mn kastje staan, nu er een update is geweest ben ik deze kwijt en moet ik deze opnieuw kopen!

waarom word er met een update een totale reset gedaan, ik wil mijn oude apps terug, nu kan ik ze weer opnieuw kopen.

waardeloos dit.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Rutger Heemskerk en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je hier van baalt, dus ik kijk met je mee!

Allereerst ben ik benieuwd naar de apps zelf, welke betaalde apps waren dit en hoe zijn ze op de TV+ Box gekomen? Is daarvoor een alternatieve appstore gebruikt bijvoorbeeld? 
Bij een update horen de apps niet zomaar te verdwijnen, dus ik ben daarom erg benieuwd hoe de eerdere apps precies op de TV+ Box zijn toegevoegd. Dan kunnen we dit onderzoeken!

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 12, 2026

Hallo ​@Rutger Heemskerk ,

Ik vermoed dat alleen opnieuw installeren voldoende is. Normaal gesproken hoef je niet opnieuw te betalen, want de aankoop is al geregistreerd op jouw account. 

• February 12, 2026

Als dit over de TV+ box gaat de DIW7022 dan mag in mijn beleving en ervaring een update nooit deze gevolgen  hebben. Dit lijkt meer op een fabrieksherstel waarbij alles wordt gewist

Waarschijnlijk zal opnieuw installeren inderdaad genoeg moeten zijn in de playstore zal de aankoop bekend zijn, maar nogmaals dit is onacceptabel. Ik zou elk smart toestel de deur uit knikkeren als ik bij elke update alle apps opnieuw zou moeten installeren.

​@Noordzee helaas, iemand had deze app voor mij geactiveerd, hij staat dus niet op mijn account.
mijn kpn box reageerde helemaal niet, toen die uiteindelijk weer opstarte was hij met een grote update bezig en daarna waren alle apps weg.

viaplay, npo etc geloof ik wel die kan je zo opnieuw downloaden maar deze apps niet die zal ik nu zelf moeten kopen wat ca zon 50 euro zal kosten. 

je begrijpt dat ik hier enorm van baal.
​@Rowi. hij ging niet aan en even later ging die vanzelf aan en was die een update aan het doen, duurde ook best lang voor die klaar was.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2026

Hi ​@Rutger Heemskerk en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je hier van baalt, dus ik kijk met je mee!

Allereerst ben ik benieuwd naar de apps zelf, welke betaalde apps waren dit en hoe zijn ze op de TV+ Box gekomen? Is daarvoor een alternatieve appstore gebruikt bijvoorbeeld? 
Bij een update horen de apps niet zomaar te verdwijnen, dus ik ben daarom erg benieuwd hoe de eerdere apps precies op de TV+ Box zijn toegevoegd. Dan kunnen we dit onderzoeken!