Skip to main content

Bevriezen beeld en geluid alleen bij zender 1, andere zenders geven geen probleem.

TV en draadloze ontvanger worden af en toe gebruikt en gaan na gebruik van de netspanning af. Dit probleem doet zich regelmatig voor als de KPN TV+ ontvanger op 230Volt wordt aangesloten. Alle andere kanalen/zenders hebben dit probleem niet. alleen kanaal 1 (NOPO 1) ook na laatste firmware update blijft dit probleem bestaan.

Informatie over de ontvanger:

KPN DIW7022 Apparaatnaam DIW7022-119ABF Serienummer ******************* KPN TV+ firmware 0.26.24 KPN TV+ app 1.136.5

Wifi netwerk 2,4 Ghz en ook bij 5Ghz. Wifi status verbonden Wifi kwaliteit Uitstekend. Wifi sterkte 92%. 

 

23 februari 2024: Wat kan de oplossing zijn?

 

Admin: serienummer verwijderd i.v.m. privacy 
 

@Albert R 

Op een forum helpen klanten van KPN elkaar en de moderator (KPN medewerker).😉

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), is deze met een UTP kabel of via WIFI?

 

En NPO1 uiteraard op kanaal 1, ga ik vanuit.

De andere zenders zijn wel goed?

Dat is op zich heel erg vreemd.

 

Wat je als eerste kan proberen is:

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven op de ab ingedrukt totdat je een popop scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.

Meestal is het probleem daarna opgelost, ik hoor het graag.


De KPN TV+ ontvanger is via WIFI aangesloten. Soms lost het probleem op met opnieuw opstarten, maar vaak lost het probleem ook niet op. De WIFI verbinding is uitstekend.

NPO op kanaal 1. Alle andere zenders zijn wel goed. 


Nadeel WIFI is dat er altijd wel iets over heen gaat.

 

Welke Experiabox of Box12 heb je?

Welke Wifi repeater heb je?

 

Zie ook dit adviesaansluitschema van KPN:

Groene lijn is UTP kabel (altijd mijn voorkeur)

 


KPN Box 12b. Ik heb geen repeater, de Wifi ontvanger staat dicht boven de KPN Box met een houten vloer ertussen.


Als de Box12 van KPN dicht bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) staat, kan je veel beter een UTP kabel gebruiken.


Heb je toevallig een losse kabel in huis om te testen? Kijken of het dan wel werkt.


Omdat ik boven geen kabel wil trekken heb ik juist gekozen voor draadloos TV kijken. ik heb het probleem met zowel 2,4 Ghz als met 5 Ghz verbinding. En het moet een ander probleem zijn als het probleem zich alleen bij de eerste zender voordoet. Lijkt op een software probleem.


Hi @Albert R, ik denk ook graag mee. 

Het is inderdaad bijzonder dat dit alleen bij 1 specifieke zender gebeurt. Je hebt een herstart al gedaan. Dan wil je vragen om die box te resetten om te kijken of het dan wél werkt. Lees op onze kennisbank hoe je dit doet:

 


Beste Alex, bedankt voor jouw advies. Ik heb de TV+ box gereset volgens de kennisbank. Het probleem blijft het zelfde. Soms gaat het goed op de eerste zender en vaak gaat het niet goed. Om de eerste zender dan weer goed te krijgen moet ik de TV+ box een of meerdere keren herstarten.


Duidelijk. Dit gebeurt dus nadat je de ontvanger weer van stroom hebt gehaald? Als je daarna alles heb herstart blijft het dan goed gaan? Zou je dit willen proberen door de apparatuur niet van stroom te halen maar gewoon in het stopcontact te laten?


Alex, ik heb tijdens de reset de TV+ box NIET van de stroom gehaald. Het bevriezen gebeurt ook als hij van ‘standby’ naar ‘On’ gaat. Maar niet altijd. 


Ik heb het vermoeden dat jij een Box 12 hebt, klopt dit? Dan wil ik je als laatste vragem om de Box12 te resetten, en daarna nog een keer de TV+ box. Ik val nu enigszins in herhaling maar wil dit nog uitsluiten voordat ik het doorzet. 


Alex, wij hebben inderdaad een Box12b. Vorige week stopte de Box 12b ermee. Dat was op 29 februari!! Alle lampjes bleven branden en ik kon hem niet met de schakelaar uit zetten. Ik heb toen de stekker eruit getrokken en opnieuw opgestart. waarschijnlijk heb ik vanaf dat moment geen bevriezend beeld meer op mijn Wifi TV+ box.  Ik zeg erbij dat wij deze TV boven niet alle dagen gebruiken, maar het lijkt hoopvol. Misschien kwam het probleem uit de KPN Box 12b.  Ik zal dit bericht over enige tijd als ik meer zekerheid  heb updaten.


Ik zal dit bericht over enige tijd als ik meer zekerheid  heb updaten.

Graag, en fijn om te lezen dat alles nu goed werkt.Â