Skip to main content
Beantwoord

Bevroren TV beeld bij live TV op HMB2260 V2

• July 10, 2026
  • 15 reacties
  • 151 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vandaag lang durende bevroren TV beeld. Geluid draaid gewoon door. Internet werkt prima, mobiel telefoons ook. Het spelel van opgenomen programma’s toont geen bevroren beeld. Netflix, Prime Video en dergelijke platforms werken prima. Ik heb het vermoeden dat het probleem bij mijn TV ontvanger is (Model: HMB2260 V2). Ik kan nergens op de KPN site een referentie naar deze probleem. Heeft iemand voor mij een oplossing?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Swerve52 ,

Heb je deze probleemoplosser TV al geprobeerd? 

Geen verbetering? 

Dan is het tijd voor een vervangende ontvanger!

Neem contact op met de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Je ontvangt dan de 5202-ontvanger. Het abonnement blijft verder hetzelfde.

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 10, 2026

Hallo ​@Swerve52 ,

Heb je deze probleemoplosser TV al geprobeerd? 

Geen verbetering? 

Dan is het tijd voor een vervangende ontvanger!

Neem contact op met de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Je ontvangt dan de 5202-ontvanger. Het abonnement blijft verder hetzelfde.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 11, 2026

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je reactie, en informatie. Ik had een vermoeden dat mijn ontvanger, maar met mijn beperkte technische kennis kon ik dat argement moelijk onderbouwen.

ik neem straks contact met KPN op.

Met het probleemoplosser kwam ik niet zoveel verder.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

De Arcadyan HMB 2260 is antiek en aan zijn einde van zijn latijn.

Bel gratis 0800-0402 of maak een terugbelverzoek of Facebook of X voor vervanging. Dan krijg je van KPN de Arris VIP 5202.

Maar als het goed is, heb je dat al gedaan.😉

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Swerve52, welkom bij de community! 😊 Vervelend om te lezen dat je tegen dit probleem met je tv-ontvanger aanliep.

Ik zag dat je aangaf contact op te willen nemen met onze klantenservice. Is dat inmiddels gelukt? En zo ja, wat is daar uiteindelijk uitgekomen?

Ik hoor graag hoe het ervoor staat. Mocht het probleem nog niet zijn opgelost of heb je nog vragen, laat het gerust weten. Dan denken we graag met je mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 13, 2026

Hoi Serenay,

vanochtend Klantenservice gesproken (35 min in de wacht), maar na een duidelijk omschrijving van de problemen is er gelijk een nieuwe modem naar mij gericht- moet morgenmiddag geleverd worden.

ik wacht met spanning af als dit het definitief oplossing is. Netjes geregeld.

Bedankt voor je interesse!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Hoi Serenay,

vanochtend Klantenservice gesproken (35 min in de wacht), maar na een duidelijk omschrijving van de problemen is er gelijk een nieuwe modem naar mij gericht- moet morgenmiddag geleverd worden.

ik wacht met spanning af als dit het definitief oplossing is. Netjes geregeld.

Bedankt voor je interesse!

Modem?

Het ging toch om de tv ontvanger?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2026

Sorry, mijn foutje met typen!

Inderdaad, het gaat om de TV ontvanger. Wordt vanmiddag na 15:00 geleverd!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Swerve52, dank voor de update! 😄 Geen probleem hoor, een typefout is zo gemaakt.

Fijn dat er inmiddels een nieuwe tv-ontvanger jouw kant op komt. Ik hoop dat dit de problemen oplost!

Laat je ons weten hoe het na de installatie gaat? Ik ben benieuwd of alles daarna weer naar behoren werkt. Mocht je tijdens het installeren nog ergens tegenaan lopen of hulp nodig hebben, laat het dan vooral weten. We denken graag met je mee. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2026

Installatie van de nieuwe TV ontvanger uitgevoerd.

Enkele opmerkingen: volgens de TV scherm melding vooraf zou het downloaden van de software ongeveer 10 minuten, in de werkelijkheid was dat bijna 30 min. Volgens de installatiekaart zou ik bij het activeren van de ontvanger, mijn abonnementnr en pincode moeten invoeren met mijn afstand bediener; de beschreven scherm kwam niet in beeld, maar gelijk had ik beeld van alle kanelen. Hort dat zo of mis ik iets? Is het nieuwe software wel gedownload? 

TV staat 30 min aan, en tot nu toe geen happerend of bevroeren beeld - en wat dat betreft ben ik heel blij! Instructies voor het terugsturen van de oude ontvanger heb ik nog niet gehad. Een nieuwe afstandbediener was ook beloofd, maar die is niet geleverd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Zoals ik al schreef, KPN zet het abonneenummer en pincode er al in.

Dat hoef je niet meer zelf te doen.

30 minuten, dat kan gebeuren, dan zijn er heel erg veel updates of je downloadsnelheid is laag.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 15, 2026

Aan iedereen die mij heeft gehopen:

“Houston, we have no problem, we have lift off!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 15, 2026

geholpen…..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Aan iedereen die mij heeft gehopen:

“Houston, we have no problem, we have lift off!

Helemaal mooi! 👍🏼  

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Swerve52,  geweldig om te lezen dat alles weer naar behoren werkt! 😄

Veel kijkplezier gewenst met de nieuwe tv-ontvanger! Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons hier bij de community te vinden.😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 16, 2026

Bedankt aan iedereen die meedenkt en de moeite heeft genomen om te reageren!