Skip to main content

Wanneer ik met de afstandbediening de tv box inschakel gaat de tv niet meer direct naar de hdmi dat deed hij tot voor kort wel.

Hallo @Gerard m ,

Waarschijnlijk gebruik je één van de cijfertoetsen om de TV in te schakelen. Hij kiest dan een andere ingang. Als je de TV inschakelt met behulp van de aan/uit toets op de afstandsbediening, dan zal het toestel direct de laatst gebruikte ingang weer kiezen. En dat zal dan HDMI 1 zijn. 


@Gerard m 

Je kan in de tv instellen dat hij altijd op HDMI 1 moet opstarten.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Arris. De afstandbediening van kpn reageert ook niet op het scherm dat de lg tv weergeeft. Zodra ik die met de afstandbediening van lg op hdmi 1 heb gezet reageert hij wel.


Arris. De afstandbediening van kpn reageert ook niet op het scherm dat de lg tv weergeeft. Zodra ik die met de afstandbediening van lg op hdmi 1 heb gezet reageert hij wel.

 

Welke Arris heeft u?

Arris 2952

Arris 5202

 

Helaas hebben deze geen CEC.

De nieuwste KPN tv decoder DIW7022 (krijg je bij het KPN tv+ abonnement), heeft CEC en die zet de tv automatisch aan en op HDMI1 (als je op beide CEC aan hebt staan).

 

Op de LG kan je bij de instellingen van de LG tv (met de ab van de LG tv) instellen dat hij altijd op HDMI 1 opstart.

 


Oké bedankt ga dat proberen.