Skip to main content

Ik heb denk ik de zelfde vraag. Heb twee boxjes van tv plus voor viaplay te kijken.

Maar als ik boven op de tv wil kijken gaat de tv beneden op zwart. 

Weet iemand wat hier niet goed gaat.

Groet Jan


Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Ik heb een vraag of er iemand weet hoe het kan dat als ik boven de tv aanzet beneden de tv op zwart gaat. Ik heb net een nieuw abonnement met viaplay kpn tv+box 2 kastjes bekabeld. V10 modem. 

Erg irritant help.

Groetjes Jan

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Dat zou niet moeten. Zijn de ontvangers met een directe kabel aangesloten op het modem of gebruik je een switch in het netwerk?


Ze zijn direct aangesloten op het modem net als voorheen. Toen ik de andere kastjes had iets van vip 5202 ofzo


Je benoemd Viaplay. Is dit met de Viaplay app of ook met zenders?


Dit is de viaplay app op de tv boven en beneden. Via kpn abonnement. Ik doe dit voor mijn ouders die gek zijn van f1 en nu zo'n abonnement hebben. Ze zijn in de 80 en is niet altijd even duidelijk of ze het goed hebben gedaan. Helaas kan het niet meer via de zenders. Ook lukte het niet om hem van de kwalificatie uitzending af te krijgen vertelde ze. Dus toen de echte race al een half uur was begonnen belde ze op. En het lukte maar niet om hem weer terug op de live uitzending te krijgen. Ik weet het dan op afstand ook niet. Ja pauze en terug drukken. Maar blijkbaar moest er iets anders ingedrukt worden. Ik heb dat abonnement zelf niet maar probeer het uit te vinden wat er niet goed gaat. Ga eind van de week weer heen om te kijken. Voor zaterdag weer de race begint. Hoop dat ik het voor ze op kan lossen met behulp van jullie hulp. Erg bedankt dat jullie zo meedenken. Dus twee problemen.

 


Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? 

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen. 


Goedemorgen Joop, de V10 experia box daar zitten de kastjes op bekabeld.

Niet via splitter hoor. rechtstreeks.


Wat voor internetverbinding heb je @Nouzeg , koper of glas, indien koper, wat is jouw snelheid thuis?

Het lijkt op een gebrek aan bandbreedte, als je 1 of beide boxjes eens op ‘unicast’ zet heb je dan wèl beeld op beide boxjes?

 


Via Viaplay kan er maar op één tv (stream) tegelijk sport worden gekeken. Twee kan niet. 

Als ze naar de verkeerde stream kijken dan druk je op de 'pijltje terug' voor stop.

Dan zit je weer in Sport. Daar kunnen ze dan de stream met het plaatje voor het algemene verslag kiezen en klikken. Dan krijg je nog de keuze kijk live en kijk vanaf begin en kijken maar. Mijn moeder is 85 en belt me nog zelden. 


Nou bedankt allemaal ik ga vrijdag kijken en hoop dat het zo gaat lukken.

Kabel is gewoon zo'n telefoon aansluiting.

Geen glasvezel. Dacht dat ze eventueel op twee tv's tegelijkertijd konden kijken.

Zo staat het wel bij viaplay.

Is denk ik in hun geval niet nodig.

 

Nogmaals bedankt en ik geef na vrijdag verslag


Goedemorgen Joop, de V10 experia box daar zitten de kastjes op bekabeld.

Niet via splitter hoor. rechtstreeks.

 

Geldt dat voor beide?


Via Viaplay kan er maar op één tv (stream) tegelijk sport worden gekeken. Twee kan niet. 

 

@PeterG 

Ik dacht ViaPlay op 1 IP adres en daarop kan je op meerdere apparaten kijken.

 

Anders op de ene ViaPlay en op de andere F1 TV Pro zetten.


Ja zitten rechtstreeks op het modem dat heeft de kpn monteur nog gedaan. Daar niks aan veranderd. Dus dat moet goed zijn toch?


Ben geweest en het werkt zo als het hoort.

Denk toch dat ze iets niet goed hebben gedaan. Als je in da apps zit om terug te gaan en dan groot rondje om ok heen aan de bovenkant klikken dan op start dan weer op sport dan kom je weer in viaplay menu.

Dan is het net even anders als dat je begint met kijken. 

En tv op zwart gebeurde bij mij niet dus weet nog niet wat dat is geweest.

Toch allemaal bedankt. Alvast fijn weekend.

Met vriendelijke groet Jan 


Reageer