Skip to main content

Goedenavond,

Al enige tijd last van het volgende euvel.

Bij wisselen van kanalen komt regelmatig het geluid niet door, soms helemaal niet ennsoms heel gebroken.

Als ik dan even heen en weer zapp, dan is het geluid er wel weer. 

Het komt eigenlijk bij alle tv kanalen door en heel verschillend, soms wel en soms weer niet.

Geluid gaat via een Sonos soundbar.

Dit euvel bij Ziggo nooit gehad, en nu bij KPN wel.

Wat kan dit zijn

Hoi @Zwekkie, welkom op onze community! 
Wat voor TV ontvanger heb je?
Hoe heb je de soundbar aangesloten zitten? 
We hebben wel een handig artikel hierover!


Hallo, na de laatste update van KPN tv+ launcher (1.154.1) heb ik exact hetzelfde probleem: bij switchen van kanalen komt soms het geluid niet door. Alleen wanneer ik het geluid wat harder of zachter zet met AB doet het geluid het weer. Ik heb een LG oled tv + Bluesound Powernode aangesloten via eARC HDMI. Dit lijkt echt na de laatste update te zijn gebeurd. Daarvoor nooit last ervan. Ook geen geluidsproblemen als ik alleen de Bluesound muziek luister of stream via AppleTV kastje. Kan het aan de laatste software update liggen? Ik heb trouwens wel onder Toegankelijkheid de optie Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu op Aan staan. 


@GJK71 Bluesound vereist Multicast voor zijn draadloze speakers, dus controleer jouw WIFI-verbinding of die Multicast ondersteunt.


Hoi @TDN. Dank voor je antwoord. Mijn Bluesound Powernode is verbonden via ethernet en geeft het geluid door aan 2 passieve speakers. Het KPN tv+ kastje is ook verbonden met ethernet. Ik denk echt dat het aan de laatste update ligt. Dit geluidsprobleem deed zich daarvoor niet voor. 


Reageer