Skip to main content
Beantwoord

Bij muziekzenders en NPO5 valt met regelmaat de bas uit

• December 22, 2025
  • 31 reacties
  • 210 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2026

Nee het is elke dag maar het zijn momenten van 2 tot 5 sec. En dan weer poosje niet

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 6, 2026

Als het je voor 1 dag lukt om de tijdstippen van die momenten te noteren, dan kan ik die doorgeven voor verder onderzoek ​@Fireman58 🙂

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2026

Maja,

Bij deze rescent.  NPO5 12-02-26  om 10.12 uur, 10.14uur en 10.27uur alle gedurende een aantal seconden

Gr.Martin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

Ik heb NPO Radio 5 (805)  nu een flinke tijd aan gehad. 12:15 - 13:25. Geen moment liet het 'laag' het afweten. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 13, 2026

Dank voor het doorgeven ​@Fireman58, ik ga het laten onderzoeken!

• February 13, 2026

Dit gaat ten kosten van de totale geluidskwaliteit.

Het gaat alleen maar npo5 de rest doet het goed dus ga niet alles omgooien

Ik heb ook een LG tv én soundbar (met losse subwoofer en achter luidsprekers), al jaren. Die heb ik voor radio steeds via de optische kabel (TOSLink) aangesloten op de diverse ontvangers die ik in de loop van die jaren heb gehad (momenteel DIW7022). Bovendien via HDMI-ARC voor tv kijken. Bij ons staat NPO Radio5 vaak aan. Daarbij staat de tv uit. Soms staat de tv dan ook wel eens aan en dan gaat het geluid dus via HDMI-ARC. Bij mij is er voor radio geen enkel verschil in geluidskwaliteit tussen geluid via HDMI-ARC of TOSLink.

Dus ik begrijp niet waarom jij zegt dat radio via de optische kabel ten koste gaat van de geluidskwaliteit. De capaciteit van de optische kabel is voor zover ik weet vele malen groter dan wat nodig is voor de streams die kpn voor de radio levert. En nee, ook bij NPO Radio5 valt bij mij de bas niet weg, niet via HDMI-ARC noch via TOSLink.