Skip to main content

Bij opnames komen is met TV+ afstandsbediening is te ingewikkeld en met Comfort+ geen knop voor

• May 7, 2025
  • 11 reacties
  • 124 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoeveel opties kun je kiezen? Want dit afstandsbediening is veel te simple. De tv+ afstandsbediening is veel te ingewikkeld. Straks heeft iedereen RSI problemen met dat ding! 

May 8, 2025

Met de bijgeleverde witte afstandsbediening.

De stappen zijn:

Druk op Pijl omhoog (op de zilveren ring)

Druk op Pijl naar rechts.

Druk op OK-knop

In een willekeurige plek in het menu de terug-knop ingedrukt houden, brengt je terug naar live-tv.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• May 7, 2025

Nee er zijn niet meer smaakjes. Volgens mij is het verschil tussen beide afstandsbedieningen niet eens zo groot dacht ik. De zwarte heeft toch maar een paar knoppen minder?

Forum|alt.badge.img

Precies maar je kan kiezen voor meer. Dus opnames, 5 min vooruit etc is er niet. Die moet je extra instellen maar kan je alles instellen? Het is niet duidelijk.  De origineel is ok maar als ik naar opnames wil moet ik 4 of 5 keer tappen om bij opnames te komen. Als ik een opnamen heeft gezien en wil terug naar de tv kom ik terecht in het gids…….. De oude afstandsbediening had ‘menu’ en ‘opnames’ (2 knopen) en ‘terug’ en ‘exit’ dan was weer bij een zender. Simple.  Na al de problemen met mijn interactieve tv moest ik naar tv+ en een verlenging van het contract. Want kpn is van uit gegaan dat het probleem aan mij lag. Al zowiezo was ik niet blij maar nu…….ik neem alles op als ik NL’s tv kijkt want ik heb geen zin in al het reclame.  Voortaan blijf ik engelse tv kijken. En als kan kpn tv opgeven.

Forum|alt.badge.img

Als ik het goed hebt begrepen ik kan de afstandsbediening van de arris vip 5202 niet gebruiken met tv+…. Ik heb het idee dat KPN dit heeft dit om de jonge generatie, die geen tv kijken, te vangen. Want dit is echt gefocused op streaming niet op tv kijken. Als ik die zelfde knopen had ‘opnames’, ‘terug’ en ‘exit’ op de afstandsbediening was er geen probleem. Bedankt KPN!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Maar, op de afstandsbediening van de 5202 zit helemaal geen knop ‘Opnames'… Of bedoel je wat anders?

Forum|alt.badge.img

Je hebt gelijk het is onder ‘menu’

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

Als ik op mijn tv+ box live-tv kijk en ik wil naar de opnamelijst dan hoef ik minder vaak te klikken dan op mijn vorige tv-ontvanger, de 5202.

Forum|alt.badge.img

Dan wil ik graag weten hoe en welke afstandsbediening en ook hoe je snel terug in live tv komt.  Ik moet 5x klikken om by opnames te komen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

Met de bijgeleverde witte afstandsbediening.

De stappen zijn:

Druk op Pijl omhoog (op de zilveren ring)

Druk op Pijl naar rechts.

Druk op OK-knop

In een willekeurige plek in het menu de terug-knop ingedrukt houden, brengt je terug naar live-tv.

Forum|alt.badge.img

Geweldig, Dank je wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Vanuit opname overzicht naar live tv: houdt de terug knop, links naast de Home, langer dan 1 seconde ingedrukt.

Forum|alt.badge.img

Dank je