Skip to main content
Beantwoord

Bij opstarten gaat het beeld steeds kort en tijdelijk op zwart, daarna werkt alles goed

• February 1, 2026
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb na het opstarten van mijn tv zo n 5 tot 10 keer dat mijn tv kort op zwart gaat. 1 a 2 seconden per keer. Hierna functioneert alles en komt het niet meer voor. 

Al eerder contavt gehad met dr klantenservice. Alles doorgemeten, alles goed. Wifi goed, installatie goed. Nieuwe hdmi ontvangen en gebruikt voor de zekerheid. Geen verschil. Andere hdmi poort tv, geen verschil. Alles resetten, geen verschil.

Heeft iemand hier een oplossing voor? 1ste paar maanden abonnement kwam dit probleem niet voor.

Beste antwoord door PeterG

Heb je nu de TV+ ontvanger?

Het enige wat ik kan verzinnen is haperende communicatie tussen de twee omtrent de resolutie. 

Zet deze in de ontvanger eens vast op 1080p 50hz of 4k2k 50 hz. Dat scheelt alweer een handeling tussen de 2 apparaten tijdens inschakelen. 

Verder

HDR op automatisch 

(en voor Samsung) HDR formaat op HDR10 !

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 1, 2026

Hmm. Apart. Die 2 seconden is nog wel te overzien. 

Welke ontvanger heb je, zie voorkant?

Wat is het merk én type code van je tv?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Ontvanger diw7022

Samsung UE557021

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Paar seconden zwart, maar wel een aantal keer waardoor je pas ma een paar minuten fatsoenlijk tv kan kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 1, 2026

Is het misschien UE55NU​​​​​7021 ?

Het lijkt mij overigens eerder in de tv te zitten en niet in de ontvanger. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Tv doet het prima als ik die opstart zonder kpn tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 1, 2026

Heb je nu de TV+ ontvanger?

Het enige wat ik kan verzinnen is haperende communicatie tussen de twee omtrent de resolutie. 

Zet deze in de ontvanger eens vast op 1080p 50hz of 4k2k 50 hz. Dat scheelt alweer een handeling tussen de 2 apparaten tijdens inschakelen. 

Verder

HDR op automatisch 

(en voor Samsung) HDR formaat op HDR10 !

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jelk, welkom op onze community!
Ik zie dat ​@PeterG al goed meedenkt. Heb je het met zijn genoemde instellingen geprobeerd? We denken graag even mee!