Skip to main content

Tijdens overschakelen naar andere zender valt de TV regelmatig uit en moet dan weer opstarten vanuit KPN scherm. Soms moet ook de TV en modem, door middel van de stekker er uit, opnieuw opgestart worden.

Dit gebeuren is zo'n 3 keer per week.  Is dit normaal?

 

Nee @JoBrans dat is niet normaal.  Welk type ontvanger heb je en is die met een kabel aangesloten op het modem?


Beste Joep,

Dank je voor de snelle reactie.

Dat is DIW 7022


En is die met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, er is wel een kabel tussen het modem en de TV, maar niet met de ontvanger in de meterkast.  Mijn internet werkt gewoon goed in geheel het huis. Er is daarvoor een extra versterker geplaatst 


@JoBrans Welkom op het forum. 

Als de tv ontvanger niet direct met een kabel is aangesloten, hoe is deze dan aangesloten? 

Zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? 

Of is hij wellicht aangesloten op een Superwifi punt? 


Rutger,

De TV zit wel aan een kabel van het modem. Maar het modem werkt met WIFI.

Jo


@JoBrans Volgens mij halen we nu 2 dingen door elkaar. 

Het modem staat als het goed is in de meterkast of een andere plek waar de (glasvezel)kabel binnenkomt in de woning. 

De tv ontvanger staat in de buurt van de tv. Deze is met een HDMI kabel aangesloten op de tv. 

Begrijp ik het goed als je zegt dat de tv ontvanger die bij de tv staat werkt via wifi? 

Zo ja, heb je dan een mogelijkheid om (tijdelijk) te testen of het probleem zich ook voordoet als de tv ontvanger wel met een kabel aangesloten is? 


Beste Rutger,

Ja correct: “  De tv ontvanger staat in de buurt van de tv. Deze is met een HDMI kabel aangesloten op de tv.  Begrijp ik het goed als je zegt dat de tv ontvanger die bij de tv staat werkt via wifi? ".

Ik heb geen kabel van de meterkast naar de ontvanger of TV. Dat is waarom ik KPN Glasvezel heb gekozen.


@JoBrans Helder.

Eerder in dit topic gaf je aan dat er een extra wifi versterker geplaatst is. 

Is de ontvanger dan met een kabel aangesloten op deze wifi versterker? Heb je wellicht een mogelijkheid een foto te plaatsen van de aansluitsituatie? 

 


Afbeelding 1 is de meterkast.
Afbeelding 2 is wifi versterker
Afbeelding 3 is TV ontvanger die wij inschakelen samen met de TV.
De WIFI werkt in ons huis perfect zowel onder als boven dankzij de KPN versterker. De TV valt dus regelmatig uit waarna alles weer opgestart moet worden. Soms wel een paar keer op een avond.