Skip to main content
Vraag

Bij Telfort had ik de 2e tv-ontvanger gratis, nu moet ik er voor betalen

• January 26, 2026
  • 11 reacties
  • 153 keer bekeken

ls

heb een telfort abo gehad hier was de tweede box gratis

door een foutje (per ongeluk 1 box aangevinkt) weer naar twee boxen gegaan blijkt dat ik ineens 6 euro moet betaal terwijl deze gratis hoort te zijn

wacht ook al ruim 2 mnd op een ander modemĀ 

gr henk

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@harley77Ā 

Een tweede TV-ontvanger is helaas al een tijdje niet meer gratis, maar kost je nu 6,- euro extra per maand bij je thuis abonnement.

Voorheen was dat inderdaad gratis, maar die tijd ligt alweer even achter ons.
Voor elke extra TV-ontvanger betaal je nu 6,- euro extra per maand, vanaf de tweede ontvanger.
Het hoort gratis te zijn volgens jouw woorden, is dus niet meer van toepassing.

Daarnaast wacht je al twee maanden op een nieuw modem.
Is dat omdat het huidige modem een defect heeft? of om een andere reden?

Normaal gesproken, wordt een omwisseling van een modem binnen een week gerealiseerd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Huidige tarieven:

Ā 

Hierop zie je duidelijk staan, dat een extra TV-ontvanger nu 6,- euro per maand kost.

• Auteur
  • Helper
  • January 26, 2026

michiel,

tot gister was mijnĀ  2e tv box gratis is dus een vies kpn spelltjeĀ  (heb deze nooit meer gebruikt laatste keer 4jaar terug weet ook niet waar deze is)

Ā 

onderstaand is een ander probleem waarbij de kpn in gebreke blijft

heb al 2 keer toegezegd gekregen van de service dienst dat er een ander modem opgestuurd zou worden .Ā 

gr Henk

Ā 

Ā 

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@harley77Ā welk merk en type modem heb je nu van KPN in bruikleen en waarom zou deze vervangen moeten worden?

tot gister was mijnĀ  2e modem gratis is dus een vies kpn spelltjeĀ  (heb deze nooit meer gebruikt laatste keer 4jaar terug weet ook niet waar deze is)

Als je toch maar 1 tv-decoder gebruikt is het toch niet meer belangrijk of de 2e gratis is?

Je vinkt gewoon maar 1 decoder aan en die hoort gewoon bij je tv-pakket.

Als je de 2e decoder niet meer kunt vinden, die op verzoek van KPN retour moet, heeft KPN het recht je, overeenkomstig de voorwaarden, je de vervangingswaarde van de decoder in rekening te brengen.

Ā 

Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@harley77Ā 

Bedankt voor je reactie terug.

Nu heb je het in eens over een 2e modem die je gratis zou krijgen.
Dus even voor de extra duidelijkheid, heb je nu over de tweede TV-ontvanger? of het KPN modem?
Voor het gebruik van jouw KPN diensten thuis ontvang je altijd maar ƩƩn KPN Modem (vaak Box 12), die je vervolgens aansluit op het glasvezelmodem of DSL punt.

Gaat het om de tweede TV-ontvanger dan heeft KPN dat met ingangĀ van je laatsteĀ factuur aangepast, naar 6,- euro per maand voor je tweede TV-ontvanger.
Dat is gƩƩn vies spelletje wat er met jouw wordt gespeeld, aangezien het al ruim van te voren is medegedeeld tot zelf in de media.

Daarnaast zou ik op zoek gaan naar de tweede TV-ontvanger die je niet meer gebruikt, en deze vervolgens retour stuurt naar KPN (vergeet het niet uit te zetten in jouw Mijn KPN omgeving).
Kun je hem niet vinden, dan bestaat er een kans dat je daar vervangingswaarde (boete) voor moet gaan betalen aan KPN, als je hem niet terug kunt sturen.

Ā 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2026

Waarom een vies spelletje? Toen Kpn Telfort overnam beloofde kpn dat er niets zou wijzigen aan het contract tot de klant iets zou veranderen. Nou dat is nu gebeurd!

• January 26, 2026

tot gister was mijnĀ  2e modem gratis...

Je 2de tv ontvanger was gratis. Niet je 2de modem. Haal die 2 niet door elkaar want dan snapt helemaal niemand er meer wat van.

Misschien kan een KPN medewerker het nog herstellen. Maar ik vrees het ergste.Ā 

Je had wellicht ook gratis opnemen. Dat ben je nu waarschijnlijk ook kwijt. Daarvoor geldt hetzelfde: dat kan je niet meer gratis krijgen.

Duur foutje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit een vies spelletje van KPN vind. Maar KPN denkt in deze situatie alleen maar om de euro's. Dit staat er in de algemene voorwaarden:

"Veranderen of beƫindigen om bedrijfseconomische redenen"

Dat is precies wat ze hier doen. Gewoon meer centjes binnen halen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@harley77, met de overgang van Telfort naar KPN zijn de abonnementen behouden zoals ze waren. Wij hebben niets aangepast daaraan. Maar als je zelf iets wijzigt, zoals je nu blijkbaar gedaan hebt, kan het zijn dat er iets veranderd. Voorheen was bij sommige abonnementen de 2e tv-ontvanger gratis, dat is veranderd zoals de anderen al aangeven. Door de 2e ontvanger uit te zetten en daarna weer aan is daarvoor geen gratis mogelijkheid meer.Ā 

Ā 

Je hebt het ook over een ander modem? Wat voor ander modem, waarvoor wacht je daar op? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Op basis van deze informatie is het moeilijk om daar meer over te zeggen.Ā 

Als een modem defect is kan die worden vervangen door de klantenservice, dat hoort duurt geen 2 maanden te duren natuurlijk. Is er toen een modem opgestuurd, of heb je om een vervangend modem gevraagd maar was er geen defect te zien aan het modem? Dat kan mogelijk makkelijker telefonisch met de klantenservice besproken worden, zodat het modem direct samen met jou nagekeken kan worden. Dit kan via een terugbelafspraak via onze site.

• Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

Jasper

in het verleden al veel over geschrevenĀ 

Modem V10 nu zijn de lampjes weer groen maar sommigeĀ  app’s onder knop menu lopen nog steeds vast

hetzelde geldt voor de kanalen 201...210 de wifi isĀ  traag en hapert regelmatig snelheid is 30 download en 35 upload.

vervelende is heb twee keerĀ  telefonisch met klantenservice afgesproken dat ze een ander modem zouden opsturen maar er komt niets.

Gr Henk

• January 28, 2026

Kanaal 201 is een snelkoppeling naar YouTube dacht ik. En 210 naar HBO? Als dat niet werkt komt dat niet door het modem.Ā 

Welke tv ontvanger heb je? Misschien nog een HMB 2260?

Edit:

In 1 van je vorige topics lees ik dat je inderdaad de 2260 hebt. Als je die nu nog hebt, dan zou je daarvoor wel KPN kunnen bellen. Deze omruilen voor een nieuwere moet niet zo'n probleem zijn. Dat zie ik in andere topics ook gebeuren.

Jasper van KPN
Moderator

De apps en de kanalen zijn wat dat betreft niet afhankelijk van het modem, dat is de tv-ontvanger. Dat zijn verschillende apparaten. Zoals je het beschrijft heeft het vervangen van het modem geen effect voor wat je ervaart, dat is echt de tv-ontvanger. Je kunt daarvoor zoals Marlon al zegt telefonisch contact op kunnen nemen, daarbij kan je ook kijken of je dit type wilt houden of over wilt stappen naar de TV+ Box als tv-ontvanger.