Skip to main content

Hallo,

sinds kort overgestapt van Ziggo naar KPN. Voor het geld…..

Tot nu toe niet echt een verbetering helaas. Slechtere wifi en ben nog niet gewend aan de bediening.

Wat ik echt stom vind, is dat je je serie die je aan het kijken bent, steeds weer opnieuw moet zoeken en dat er niet wordt bijgehouden waar je bent.

Daarnaast kan ik op mn telefoon die serie helemaal niet vinden.

Doe ik iets fout? (naast de overstap)

Hoi @Paul Slaat Alles, welkom bij KPN, en op de communitypagina! Hier helpen vooral (enthousiaste) KPN klanten elkaar, maar kan ook een KPN moderator meekijken indien nodig.

Jammer om te horen dat je overstap niet gaat zoals je het had gehoopt. Ik moet toegeven dat wij een jaar geleden ook even moesten wennen en schakelen. Nu kan ik vol trots zeggen dat alles super soepel loopt, zeker geen spijt!

Wifi
Wifi moet overal in je huis werken, simpel zat. Nu kan ik je geruststellen: wifi zelf is niet anders dan die van je oude provider. Het is alleen even controleren of je daadwerkelijk jouw snelheid bekabeld binnen krijgt. Zou je eens een speedtest willen doen op een laptop of computer die met kabel is aangesloten aan je KPN router? Wat zijn die resultaten? Als je 1gbit abonnement hebt, en je haalt dat, dan komt het wel goed bij je binnen en kunnen we verder met je meedenken.

Heb je bijvoorbeeld al SuperWifi punten, of hoe ziet jouw netwerk er nu uit? Welke netwerkapparaten heb je, waar staan die? (Eventueel kan je alvast de KPN Wifi manager proberen)

Serie
Heb je misschien meer informatie over de serie die niet bijgehouden wordt. Kijk je de serie op de TV+ box? Via streamingdienst? Wellicht ben ik zelf ook niet helemaal op de hoogte. Als je ook meer kan vertellen over waar je op je telefoon zoekt, dan kunnen we hier vast met je meekijken en denken.

Dank voor je antwoord.
Het probleem met de wifi is vooral de wifi-versterkers. Die waren van Ziggo veel sterker.

Ik kijk nu oa Clarice. Op mn telefoon kan ik die sowieso niet vinden. Maar als ik op TV kijk, moet ik de serie zelf steeds weer zoeken en ik kan nergens zien waar ik gebleven ben. Ook als een aflevering klaar is, gaat het niet vanzelf verder naar de volgende. Heel ongemakkelijk allemaal.

Iets anders nog, bij Ziggo kon je als een programma bezig was, je in de informatie meteen zoeken (en kijken) naar andere aflevering. Bij KPN moet je in het algemene zoekvak zelf zoeken. 

Het zal allemaal wennen zijn, maar al met al zeker niet gebruiksvriendelijker

Hi @Paul Slaat Alles, welkom bij onze community en helemaal bij KPN. 

Het klopt inderdaad dat het even wennen kan zijn. Ik lees echter ook dat je niet helemaal tevreden bent over de WiFi versterkers. Mag ik vragen wat er precies aan de hand is? Valt de verbinding weg? Of is het niet sterk genoeg?

Dat je niet kunt zien waar je gebleven bent en je steeds opnieuw moet zoeken waar je serie staat, vind ik niet wennen, maar gewoon een slechte app.

Tot nu toe is alleen de prijs het overstappen waard, verder niet echt voordelen.

Qua wifi is het heel simpel. Met de ziggo versterkers kwam ik tot achter in de tuin, met de kpn versterkers een klein stukje buiten.

Reageer