Skip to main content
Beantwoord

Blijft de ondersteuning voor de KPN iTV app op Samsung TV's met Tizen?

• March 23, 2026
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Samsung QE65Q90TALXXN QLED TV met het Tyzen besturingssysteem. Versie Tyzen staat nu op versie 2700.

De KPN app werkt nog prima, echter heb ik gelezen dat een nieuwe versie mogelijk problemen gaat geven met deze versie van Tyzen.

Dat zou ik toch wel heel teleurstellend vinden aangezien ik dan misschien gedwongen wordt een nieuwe TV aan te moeten gaan schaffen. De KPN ontvanger wil ik niet gebruiken want wil mijn TV meubel zo minimaal mogelijk houden en wil geen extra kabels, adapters en kastje gaan plaatsen.

Kan iemand mij hierin duidelijkheid geven wat betreft de compatibiliteit van de KPN app en Tyzen?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Nick_66, je bent al goed op weg geholpen zo te zien. De TV+ App is inderdaad nog niet beschikbaar voor Tizen, het is wel iets waar aan gewerkt wordt. De oudere iTV app is nog beschikbaar voor Tizen, die kan je gewoon gebruiken zoals de anderen al aangeven. 

Er zijn ook al alternatieven genoemd, zoals de GoogleTV dongel. Daar kan je de TV+ App voor je smart-tv op installeren en gebruiken. De tv-ontvanger is ook een optie. Als jouw Tizen versie niet geschikt is voor de TV+ App is er via andere wegen nog wel tv te kijken op jouw Samsung.

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

De nieuwe KPN tv+ app werkt nog niet op Tyzen.

Alleen de oude.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Zodra de oude app vervangen wordt werkt ie alleen op Tizen 6 en hoger.

Dat betekent dat Samsung televisies van 2020 en ouder geen app meer hebben. 

Jouw tv heeft Tizen 5.5 en zal met de nieuwe app derhalve niet werken. 

Tip: zet automatisch updaten van apps uit om zo lang mogelijk de huidige oude app nog te gebruiken zodra de nieuwe is geïntroduceerd. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Eigenlijk wel zonder van zo'n mooie grote tv om via de KPN tv app te kijken.

Via de KPN tv ontvanger (Sagemcom DIW7022) heb je een veel mooier beeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Inderdaad. 

Dat formaat en QLED verdient de betere beeld kwaliteit van een ontvanger. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Ik vind het knap waardeloos van KPN en Samsung dat ze consumenten eigenlijk min of meer dwingen een nieuwe TV aan te moeten gaan schaffen omdat ze hun software niet aanpassen voor oudere TV's.

Een kastje wil ik juist niet omdat ik geen zin heb in allemaal extra kabels en een adapter. Weer een extra HDMI kabel, netwerkkabel en adapter erbij. Moet ik onze hele TV meubel weer op aan gaan passen.

Beeldkwaliteit op de TV met de app is meer dan genoeg. Kijk zelf nauwelijks TV. Alleen mijn vriendin en die stelt geen hoge eisen aan de beeldkwaliteit. Zijn er nog andere mogelijkheden? 

Bedankt voor de tip wat betreft het uitzetten van automatische updates.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Als het goed is, zit er een Chromecast in de Samsung TV.

Dan kan je met de KPN tv+ app op de tablet of mobiel casten naar de tv.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2026

Als het goed is, zit er een Chromecast in de Samsung TV.

Onze TV is uit 2020. Ik weet niet of deze Chromecast heeft? Zou ik eens uit moeten zoeken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Samsung heeft géén chromecast. Dat is alleen met Android-TV of Google-TV. Maar niet met Tizen. 

Zijn er nog andere mogelijkheden? 

Een Google-TV dongel.…

Originele van Google (duur want zijn al maanden uit productie)

Kloon van Stream One.

Er zijn meer typen. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 24, 2026

Hoi ​@Nick_66, je bent al goed op weg geholpen zo te zien. De TV+ App is inderdaad nog niet beschikbaar voor Tizen, het is wel iets waar aan gewerkt wordt. De oudere iTV app is nog beschikbaar voor Tizen, die kan je gewoon gebruiken zoals de anderen al aangeven. 

Er zijn ook al alternatieven genoemd, zoals de GoogleTV dongel. Daar kan je de TV+ App voor je smart-tv op installeren en gebruiken. De tv-ontvanger is ook een optie. Als jouw Tizen versie niet geschikt is voor de TV+ App is er via andere wegen nog wel tv te kijken op jouw Samsung.