Skip to main content
Vraag

Blijvende problemen met apps (Netflix/YouTube) op Arris-kastjes: verzoek tot omruil

• September 2, 2026
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Beste moderators,

Via deze weg wil ik vragen of onze tv-ontvangers omgeruild kunnen worden. Wij hebben al langere tijd TV en internet van KPN, maar we ervaren continu problemen met onze Arris-kastjes.

We hebben er 3 en ze vertonen alle 3 dezelfde problemen.

Zodra we apps zoals Netflix of YouTube willen opstarten, lopen de kastjes volledig vast. De enige tijdelijke oplossing is het volledig herstarten van de ontvangers, maar dit moeten we inmiddels bijna wekelijks doen op alle kastjes in huis.

Ik heb zelf alle bekende stappen al herhaaldelijk doorlopen:

• De kastjes herstart (stroomloos gemaakt)
  • Updates uitgevoerd naar de nieuwste versies
  • Een 'Frisse start' / fabrieksinstellingen uitgevoerd via het menu
  • De bekabeling gecontroleerd

De problemen treden zowel draadloos als bedraad op.

Omdat dit een bekend probleem lijkt te zijn en de resets helaas niet permanent helpen, wil ik een moderator vriendelijk vragen om een wissel in te zetten voor onze kastjes.

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Marc

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Maak de kastjes minimaal 5 minuten stroomloos. Niet korter. Schakelaar achterop. 

Er is een omruil actie bezig voor hd kastjes die voor Netflix gebruikt worden. Daardoor is pro actieve omruil momenteel niet mogelijk (ivm voorraad ruil kastjes). Het kan nog weken duren voor je bericht krijgt. 

ECO stand-by geeft al een enorme verbetering. Weet ik uit eigen ervaring met de Arris VIP2952 en VIP5202. 

Je kunt ervoor kiezen zelf je tv product van ITV naar TV+ om te zetten. Dat doe je in MijnKPN. Je krijgt dan de Android-TV kastjes. 

HEB je niet ten minste één smart-tv? Die is er op gemaakt. 

Dank voor de reactie.

Spanningsloos maken voor lange tijd, tot meer dan 1 uur is al vaker gedaan maar geeft geen oplossing.

Helaas oudere tv's hier waar de app niet op werkt dus niet te testen.

We gaan dan voor de optie van omzetten van ITV naar TV+ kan ik meteen een box met speaker erbij bestellen.