Skip to main content

Dag, we hebben een Samsung qled 4K tv van het jaar 2020, sinds kort overgestapt van ziggo naar kpn. We hadden bij ziggo altijd goed en scherp beeld.

we hebben internet en tv met 2 tv ontvangers Artis VIP5202, deze 5v ontvangers zijn bekabeld aangesloten, in de kamer zit een switch welke is geleverd door de kpn monteur tijdens het installeren, onze Samsung tv in de kamer is aangesloten met een door kpn geleverde hdmi kabel, deze kabel hebben wij ontvangen via de klantenservice na meerde keren te hebben gebeld over slecht beeld. Ook is de internetkabel door ons vervangen door een kabel van de kpn en hebben we onze internetsnelheid verhoogt van 100 naar 200 mb dit alles in de hoop dat het beeld eindelijk goed is. 

wat kan ik nog meer doen ?? ( ook de tv ontvanger en modem, de modem is 3 dagen na aansluiting al vervangen door de monteur…zucht…, en glasvezelkastje zijn meerdere keren van het stroom geweest, de tv ontvanger in de kamer gewisseld met die in de slaapkamer…)

Goedemiddag beste heeft u de decoder al eens een frisse Reset gegeven dat wil nog wel eens helpen. 🙂ga naar instellingen en dan frisse Reset gegeven. 


Hallo @Mr. H heb je bij de decoder-instellingen/beeldscherminstellingen de HDR-mode wel op AUTO staan?

Weet je dat je met een glasverbinding beter beeld hebt vanaf kanaal 661 t.e.m. 670, de zogenaamde glaszenders?

Succes.

 


Bedankt voor de reacties,

ja alles al een keer een frisse start, gedaan, toen had ik het probleem dat mijn afstandsbediening het niet deed, toen maar es weer met de klantenservice gebeld, meneer daar probeerde op afstand de tv ontvanger te herstarten wat echter niet lukte en wat meneer van de klantenservice dan weer raar vond…ticket aangemaakt..terug gebeld door een mevrouw, zij heeft niks gedaan want na twee uur deed de afstandsbediening het wel weer, ook met haar gesproken over het beeld van de tv, zij stelde dus voor om een nieuwe hdmi kabel op te sturen en deze te proberen, ook op verschillende hdmi poorten geprobeerd, maar dit maakt ook geen verschil….software nieuwe installatie ook al gedaan…

en de HDR mode staat uit bij mij omdat het beeld dan helemaal niet om aan te zien is…beeldschermresolutie op automatisch, alle andere instellingen helpen ook niet, en ja we weten dat er op de kanalen 661 tm 670 glaszenders zijn, dat  maakt ook geen verschil in beeld zoals we zien…

en welke instelling ik ook probeer op de Samsung tv, van dynamisch naar film mode, contrast meer of minder, helderheid, kleur, scherpte….en alle mogelijkheden wat er verder te veranderen is geprobeerd, niets helpt om een goed beeld te krijgen.


Ik heb zowel op het tv toestel als op de decoder alles op AUTO staan, dat werkt bij mij goed, anders is het een goed startpunt om fijn te tunen.

Succes.

 


Goedemiddag,

Het probleem doet zich nog steeds voor, gistermiddag bij kijken naar het schaatsen weer een vertekend beeld als de schaatser hun rondjes rijden, als je kijkt naar de schaatsers en ze rijden langs de reclamekussens die aan de kant van de baan staan vertekent het beeld, het vervaagd en het wordt wazig rondom de ruggen van de schaatsers, het is net of het beeld niet goed weer kan geven.

Als men heel snel met hun handen bewegen of zwaaien is het ook zo rondom de handen vervaagt het beeld en wordt het onduidelijk en blokkerig.

Bij diverse mensen bij ons in de buurt nagevraagd die ook glasvezel hebben en die hebben dit niet,zij hebben een mooi strak beeld zonder vervormingen,  is er misschien iets mis met de ontvanger of de glasvezelkabel, kan men dat nagaan of bekijken vanaf de kant van KPN ? Beeld moet toch goed te krijgen zijn op de Tv, op de tablet is het goed wordt beeld goed weergegeven.


Zet op de TV zelf maar eens alle “beeldverbeteraars” uit. Indien dat niet meteen te vinden is, reset de TV naar de fabrieksinstellingen, dat zal vast wel in de gebruiksaanwijzing van de TV te vinden zijn. Succes. 


Bedankt voor de reactie, ik had de tv al eens een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, ga dit niet weer doen. Is nogal een gedoe om alle apps er weer op te krijgen inclusief inlognamen en wachtwoorden.

En ook alle instellingen voor de beeldverbeteraars allemaal uitgeprobeerd….. 

En waarom zou het aan de tv liggen ? bij Ziggo hadden we geen last van vervormde beelden en blokkerig beeld.


Als beide ontvangers hetzelfde probleem geven en op alle zenders dit probleem optreed, dan is toch de TV de eerste verdachte. Die “beeldverbeteraars” kunnen ook af fabriek niet lekker staan. En ja, de Ziggo decoders geven toch een iets ander signaal af, dat kan je niet met elkaar vergelijken. Ik zou het toch in de instellingen van de TV zoeken. En hoe is het beeld overigens op de tweede TV?


Hoi @Mr. H, fijn om te zien dat er al een boel hulp toegesneld is hier in jouw topic!

Als beide ontvangers hetzelfde probleem geven en op alle zenders dit probleem optreed, dan is toch de TV de eerste verdachte. Die “beeldverbeteraars” kunnen ook af fabriek niet lekker staan. En ja, de Ziggo decoders geven toch een iets ander signaal af, dat kan je niet met elkaar vergelijken. Ik zou het toch in de instellingen van de TV zoeken. En hoe is het beeld overigens op de tweede TV?

Dit wat @beosound100 aangeeft heb ik al vaker voorbij zien komen. Beeldverbeteraars in de tv kunnen roet in het eten gooien voor je beeldkwaliteit. Het kan helpen om deze uit te zetten in de instellingen van je tv. Je kunt eventueel contact met de fabrikant van je tv opnemen voor hulp hierbij. 


Hartelijk dank eerst voor de reacties, door ziekte ben ik niet in staat om het probleem nader te onderzoeken, ik sluit dit eerst,  mocht het probleem bestaan doe ik weer een poging op het forum


@Mr. H Veel beterschap toegewenst en je weet ons hier te vinden als we met je mee kunnen denken.