Skip to main content

Ik kan de verbindings code nergens vinden van een Sonos Playbar, staat niet in de lijst met merken? Wie kan helpen. 

 

Alvast bedankt

Hallo @Heidi Boddeus ,

Iemand heeft dat al eens uitgezocht:

bron : 

 

1. Bij gebruik van de kpn afstandsbediening koppel deze eerst aan de tv.

2. Bij gebruik van de tv afstandsbediening hoeft de vorige stap uiteraard niet

3. Ga naar de instellingen in de sonos app 

4. Kies voor systeem instellingen 

5. Kies voor de ruimte/ systeem waar je de afstandsbediening aan wil koppelen.

6. Scroll naar beneden en klik op instellen afstandsbediening en volg de stappen om je afstandsbediening te koppelen aan de sonos soundbar.

7. Veel plezier met het gebruik van je soundbar met gebruik van je tv/kpn afstandsbediening.

  •  

Helaas werk dit niet voor de nieuwe Bluetooth afstandsbediening   maar alleen voor IR infrarood. Dus nog geen oplossing 😕


Hoi @Heidi Boddeus en welkom hier op ons forum :)

Hallo @Heidi Boddeus ,

Iemand heeft dat al eens uitgezocht:

bron : 

 

1. Bij gebruik van de kpn afstandsbediening koppel deze eerst aan de tv.

2. Bij gebruik van de tv afstandsbediening hoeft de vorige stap uiteraard niet

3. Ga naar de instellingen in de sonos app 

4. Kies voor systeem instellingen 

5. Kies voor de ruimte/ systeem waar je de afstandsbediening aan wil koppelen.

6. Scroll naar beneden en klik op instellen afstandsbediening en volg de stappen om je afstandsbediening te koppelen aan de sonos soundbar.

7. Veel plezier met het gebruik van je soundbar met gebruik van je tv/kpn afstandsbediening.

  •  

Als het op de manier waarop @Noordzee aan refereert niet lukt, dan durf ik zo ook niet te zeggen wat wel de oplossing is. Hopelijk is er iemand in de community die hier ervaring mee heeft. Heb je dit ook al eens bij Sonos nagevraagd? 


Beste KPN, is er al een oplossing om de nieuwe afstandsbediening te koppelen aan een Sonos Playbar? 
 

als dit niet zo is dan stuur ik de nieuwe afstandsbediening terug met het oude kastje en houd ik de oude want die werkt ook prima met het nieuwe kastje.

 

graag een spoedige reactie, 


Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe afstandsbediening werkt niet met Sonos, oude wel


Matige reactiesnelheid van KPN, nu bijna een maand geleden! 
 

Mijn oplossing: oude afstandsbediening houden en nieuwe terugsturen met oude apparaat, ongelofelijk dat ze dit product aanbieden wetende hoeveel mensen in Nederland Sonos gebruiken.


Misschien kun je de vraag stellen op het Sonos forum. Ik heb zelf de Sonos Arc en heb dat probleem niet maar deze vraag komt wel eens voorbij op het forum.


Goedemiddag @Eric Bas, bedankt voor jouw bericht en excuses voor de late reactie. Omdat het een wat ouder topic is die ik reeds had gesloten, had ik jouw reactie in eerste instantie over het hoofd gezien.

In eerste instantie zou ik je willen vragen om dit topic eens door te nemen om te kijken of de oplossing er voor jou ook tussenstaat.

 

Misschien kun je de vraag stellen op het Sonos forum. Ik heb zelf de Sonos Arc en heb dat probleem niet maar deze vraag komt wel eens voorbij op het forum.

Niet om dit af te schuiven, maar ook een hele goede tip dit van @Ronald31 :) 


Dank voor je late bericht maar dit is geen oplossing helaas. 


De nieuwere Sonos apparatuur (beam & arc bijvoorbeeld) zouden goed moeten werken via HDMI eARC. Daarbij hoef je dus niet onze afstandsbediening af te stemmen op die apparatuur, maar op de televisie zelf. Dan zou de Sonos ook moeten reageren zoals het hoort @Eric Bas


Ik heb hetzelfde probleem en ik zie nog geen oplossing. Ik heb alleen een verbindings code nodig voor sonos. Jullie hebben een hele lijst met codes voor andere merken maar niet voor sonos. Kunnen jullie die regelen aub?


Hoi @Floris2502 .

Via de Sonos app kun je aangeven op welke codes (van welk merk) de Sonos moet reageren. Dan stel je bijvoorbeeld in “Pioneer”.

Vervolgens stel je de kpn afstandsbediening in voor Pioneer en, voilà, je kunt het volume (alleen dat) regelen met de kpn afstandsbediening.

Sonos heeft zélf op zich geen ir codes dus die kunnen ook niet in de kpn afstandsbediening geprogrammeerd.


Volgens mij kun je het beste de stappen volgen in de Sonos app. 


Hoi Peter,

 

Bedankt voor je reactie. Helaas zie ik geen optie in de sonos app om aan te geven op welke code de sonos moet reageren. Dus deze oplossing werkt niet 


Toch moet je in de app van Sonos dat instellen. 

https://www.google.com/search?q=afstandsbediening+instellen+op+sonos

 


Reageer