Skip to main content
Vraag

Bluetooth koptelefoon schakelt na 2 seconden over naar HDMI receiver (KPN TV+)

• February 18, 2025
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Voorheen had ik met Ziggo de bluetooth koptelefoon aan de Samsung TV gekoppeld. Dat werkte prima. Met KPN TV+ kan ik wel de Bluetooth koptelefoon via de TV selecteren, maar na 2 seconden wordt de verbinding verbroken en wordt er overgeschakeld op HDMI receiver, wat de KPN TV+ box is. Ik zou grag de koptelefoon willen koppelen aan de KPN TV+ box, maar dat lukt niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Ik heb ontdekt dat het na 2 seconden overgeschakelen naar de HDMI receiver niet de KPN TV+ box is, maar de Sonos Beam Soundbar. Ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden om de Sonos Soundbar uit te laten schakelen op het moment dat ik voor de Bluetooth koptelefoon kies. Ik ga het voorleggen aan de Sonos Community, maar misschien herkennen mensen de situatie en hebben daar een oplossing voor. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jaro54. Welkom op de community! Vervelend dat de Bluetooth-verbinding steeds wordt verbroken en de Sonos Beam Soundbar automatisch wordt geselecteerd. Goed dat je dit ook bij de Sonos Community gaat voorleggen. Misschien kun je in de instellingen van je TV of de Sonos-app kijken of er een optie is om de automatische schakeling naar de HDMI-receiver uit te zetten? Soms veroorzaakt een instelling zoals "HDMI-CEC" of "Automatische invoerwisseling" dit probleem.

Hopelijk heeft iemand hier op het forum of de Sonos Community een oplossing. Laat het ons weten als je iets vindt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2025

Stekker Sonos uit stopcontact?

Koppeling sonos - tv wissen? Vervolgens die met kabel verbinden. Het staat pal bij elkaar, dus draadloos is niet per se nodig. 

Via het menu van de Samsung kun je ook kiezen welk gekoppeld apparaat op dat moment verbonden moet zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2025

Bedankt voor de aangeboden oplossingen. Het is niet anders, wil ik met mijn huidige koptelefoon luisteren dan moet ik inderdaad steeds e.e.a. aanpassen. Wil ik deze omweg niet dan kan ik een Sonos Ace koptelefoon aanschaffen. Die heeft het probleem niet. Maar om 350 euro uit te geven is nog wel een dingetje.