Skip to main content

Hallo,

 

Het lukt mij niet om een bluetooth toetsenbord  te koppelen aan mijn KPN TV+ box (DIW7022) .

 

Ik weet waar ik dit moet instellen en bij het pairen ziet hij het toetsenbord ook.

 

Wanneer ik dan de code moet intoetsen reageert hij blijkbaar niet.

 

Ik moet een 6 cijferige code intoetsen wat op mijn iPad en Samsung TV maar 4 cijfers waren.

 

Geen idee of daar de fout in zit.

 

Het toetsenbord werkt dus.

 

Kan iemand mij ajb helpen ?

 


Groeten,
Paul

Aan mijn kpn box heb ik mijn bluetooth hoofdtelefoon gekoppeld.


Misschien dat @TDN hier raad weet. Heeft er wat mee getest.

 


@Paul Scholten Het kan helpen als je de merk en model van jouw BT toetsenboord meld. Maar soms moet je na de 4/6 cijfers de ENTER drukken om de sequensen naar het apparaat te zenden.


Merk: KONIG

Type: CSKBBT30OUS


@Paul Scholten Voor Android moet je Fn+W (Android) drukken


@TDN  helaas niet gellukt 🥲


Ik gebruik bij '’zoeken'’ altijd het toetsenbord op m'n telefoon. Middels de Google Home ‘afstandsbediening’ mogelijkheid. Verder heb je een toetsenbord toch niet echt nodig. Gebruik 'zoeken’ hier misschien 5 x per maand.


@PeterG Het toetsenbord gebruik ik voor Kodi die ik op mijn KPN box heb staan.

 

misschien kan ik het toetsenbord bekabelt (USB naar micro USB) gebruiken . Nog niet geprobeerd. In mijn situatie (rolstoel) maakt het het iets lastiger.


Hoi @Paul Scholten 
Ik heb hier nog een 2e iMac toetsenbord liggen en die kon ik probleemloos koppelen
De 7022 vraagt om een nummer, dat type ik in, je ziet dan niets op het scherm, maar zodra ik het ingetypt heb krijg ik de mededeling koppelen geslaagd of iets dergelijks.
Daarna werkt het direct.


Ja, die kabel dwars over de vloer lijkt me i.c.m. rolstoel niet handig als je je verplaatst.

Misschien dat een ander (eenvoudiger) type BT toetsenbord wel werkt? Heeft je huidige toetsenbord tevens muis functie?


@Paul Scholten Hoe heb je gekoppeld? Ik ken van Linux dat bij sommige BT Keyboard dat je bij koppeling de ENTER toetst moet drukken na de code. TV+Box is een Android (met Linux kernel)

Verder ken ik jouw toetsenboard niet, maar in de handleiding staat

 


@huistijger Dan ga ik mijn Mac toetsenbord gebruiken.

 

@PeterG Ik heb mijn Mac toetsenbord erbij gepakt.


@huistijger @PeterG Het Mac toetsenbord werkt!

 

@Iedereen Het bluetooth toetsenbord maakt het makkelijker, maar het is ook te doen met de afstandbediening.

 

Bedankt voor jullie hulp!


Reageer