Skip to main content

Ik heb 4 nieuwe kpn + ontvangers. Deze verbinden de afstandsbediening via Bluetooth. In mijn Bluetooth lijst op de telefoon blijven alle ontvangers zichtbaar. Iedereen in de buurt kan nou proberen verbinding te maken met de ontvanger. Hierdoor krijg ik elke keer een pop up met koppelcode. Het lijkt me dat dit op de 1 of andere manier anders moet kunnen. Wie heeft hier nog meer last van of heeft de oplossing 

Bluetooth is niet uit te schakelen, de afstandsbediening werkt met Bluetooth, zodat het kastje onzichtbaar geplaatst kan worden @WijnandG 

Ik heb er op dit forum nog geen opmerkingen over gezien.

 


Het lijkt me toch een vaker voorkomend probleem dat de ontvangers zichtbaar blijven in de beschikbare apparaten in de Bluetooth lijst op de telefoon. Ik heb ook contact gehad met de klantenservice. Ze hebben vaker van het probleem gehoord maar konden geen oplossing bieden 


Hier is al een aantal maanden geleden een topic over gemaakt om de TV+ box onzichtbaar te maken voor andere bluetooth apparaten (zie de reacties) en de koppelingsverzoek aan te passen. Er wordt samen met de leverancier naar gekeken, maar tot op heden nog geen reactie hierover.

Zie ook:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/advies-om-bluetooth-koppelingsverzoek-tv-aan-te-passen-604558


@Sebas14 👇🏼👇🏼 

Dan begrijp ik niet waarom deze topic gesloten is, 6 maanden verder en er is hier nog niks aan gedaan. 👆🏼

@Erik van KPN heeft het toen doorgegeven, maar geen respons teruggehad. 


Dat wordt niet gebeuren, het is een bug en Android TV. Een workaround is "Bluetooth Discovery Disabler” maar helaas niet permanent.


Ik vrees dat hier niets aan te doen is. Want stel de afstansbediening is stuk, hoe moet je dan een nieuwe afstansbediening koppelen? 


Ik vrees dat hier niets aan te doen is. Want stel de afstansbediening is stuk, hoe moet je dan een nieuwe afstansbediening koppelen? 

Zodra je een nieuwe afstandsbediening koppelt, werkt de oude niet meer, dus dat is geen probleem @Nick83 


Ik vrees dat hier niets aan te doen is. Want stel de afstansbediening is stuk, hoe moet je dan een nieuwe afstansbediening koppelen? 

Zodra je een nieuwe afstandsbediening koppelt, werkt de oude niet meer, dus dat is geen probleem @Nick83 

Dat weet ik. Daar gaat het niet over.

Hoe kan de nieuwe afstandsbediening koppelen als die het bluetooth van het kastje niet ziet? Daar gaat het over.


De zichtbaarheid van BT is alleen nodig bij koppelen, bij verbinden is het niet noodzakelijk. Maar als je de BT Discovery uitzet, gaat het bij volgende reboot weer aan.


De zichtbaarheid van BT is alleen nodig bij koppelen, bij verbinden is het niet noodzakelijk. Maar als je de BT Discovery uitzet, gaat het bij volgende reboot weer aan.

En dat is maar goed ook. Hoe krijg je het anders aan als de afstansbediening kapot is? Kastje resetten? 


Je kan op dezelfde manier BT Discovery weer aanzetten zoals je uitgezet heb. Een reset is niet nodig. Het is een bug in Android TV dat deze instelling niet permanent is zoals bij een normaal Android.


Je kan op dezelfde manier BT Discovery weer aanzetten zoals je uitgezet heb. 

Hoe doe je dat als de afstansbediening kapot is?


Met Google Home of met een USB-Keyboard.


Met Google Home of met een USB-Keyboard.

U krijgt dat voor elkaar. En ik ook wel. Maar 90 % van de klanten niet. Dus dat is niet echt een oplossing. 


Iemand moet wel héél erg dicht in de buurt zijn. Want BT heeft een bereik van 10 meter. Het verzoek tot koppeling moet wel uit je eigen huis komen. 


Iemand moet wel héél erg dicht in de buurt zijn. Want BT heeft een bereik van 10 meter. Het verzoek tot koppeling moet wel uit je eigen huis komen. 

Mijn buren, zowel rechts als links hebben ook wel eens per abuis verbinding proberen te maken met mijn apparatuur, ik woon in een eengezinswoning. Bij een flat kan je dat met nog meer buren overkomen @PeterG , vooral als je beiden merken gebruikt waarvan de namen en typenummers op elkaar lijken.

Daarom zet ik BT alleen maar aan als ik het nodig heb, exclusief de TV+ decoder die helaas niet uit te zetten is.

 


Ook ik heb een tijd last gehad van koppel verzoeken aantal weken hield het aan heel vervelend. Nog steeds wel af en toe. Denk dat het de onder buurjongen was want zodra hun verhuist waren hield het in een keer op. Wel een paar keer nog maar das wel te doen.  Voorheen was het tien keer per uur :)


Goedemorgen! Ik heb hier helaas nog geen nieuwe informatie over maar deze feedback ligt bij de ontwikkelaars.
Zodra hier iets in verandert zullen we dit met jullie delen in een Product Update


Reageer