Skip to main content

Beste forum/KPN,

 

Ik heb sinds kort een KPN TV+ box gekregen die mooi 4K content naar mijn Bose Lifestyle 600 systeem kan sturen.

Ondanks dat het een nieuw kastje betreft is het helaas is het ook het eerste kastje dat ik niet werkend krijg met de Bose Universele afstandsbediening (ook niet met beperkte functionaliteit oid). HDMI CEC staat aan in de KPN box en de BOSE heeft ondersteuning voor de SAGEMCOM (evenals veel andere types van de fabrikant). Enige is welk type ik exact moet hebben: op het KPN kastje staat zowel DIW7022 alsook CS50001. DIW7022 is bij Bose niet bekend (wellicht omdat het KPN specifiek is) maar CS50001 juist wel. Echter met het instellen van dit type werkt het niet (evenals een ander Sagecom Android UHD ontvanger type). Op de Bose heb ik ook al andere HDMI ingangen geprobeerd. De Bose afstandsbediening werkt prima met Android TV: mijn Philips Android TV kan ik ook volledig besturen. 

Doet KPN iets in de firmware waardoor CEC niet goed werkt? Geen enkele knop van de afstandsbediening werkt namelijk zodra ik switch naar de KPN Box. HDMI CEC is toch vrij standaard en als een grote partij als Bose een apparaat ondersteund dan zou het toch moeten werken tenzij er aanpassingen zijn gedaan die afwijken van een standaard?

Is er iemand die het al werkend heeft gekregen? Tot nu toe zie ik in de huidige posts nog geen oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Daan

Hoi @DaanMG .  Ik weet helemaal niks van jouw Bose systeem.  Dus daar kan ik weinig zinnigs over vertellen.

Wat ik wel weet is dat onze TV+ is gebouwd op het Android platform.  Dus als jouw bose hiermee overweg kan, dan  zou je het werkend moeten krijgen. 


Sagemcom CS50001?

KPN tv+ box is toch de Sagemcom DIW7022?

 

Ik heb CEC op de DIW7022 en op de tv aanstaan.

De soundbar (Samsung) heb ik met een HDMI kabel op HDMI 2 eARC op de LG tv aangesloten.

De Sagemcom DIW7022 met een HDMI 2.1 kabel naar HDMI 1 ingang van de LG Oled tv. 

Als ik de Sagemcom DIW7022 aanzet, dan gaat de tv aan en de tv zet de soundbar aan.

 

P.S.

Je moet CEC in de Sagemcom DIW7022 wel handmatig aanzetten.😉


Bedankt @joop2011 en @Erwin_ voor jullie reacties. Goed om te lezen dat er geen KPN CEC sausje overheen is gegaan. En goed om te dubbelchecken maar ik heb idd de HDMI CEC aangezet (en zelfs ontwikkelaarsopties aangezet om te kijken of daar nog CEC config zat). 

Al typend en jullie reacties lezend had ik ineens een ingeving; aangezien m'n Bose prima werkt met mijn Philips Android TV en daarvoor ook prima met een Google Chromecast met Android TV werkte bedacht ik me een nieuwe optie om te testen. Wat nu als ik de KPN TV+ box op mijn Bose ook gewoon als een Chromecast ga instellen? Tot mijn verbazing werkt dit gewoon! Incl alle functies zoals gidsknop, groene knop (begin vd aflevering) etc etc. 

Dus de oplossing voor andere BOSE (lifestyle) gebruikers icm KPN TV+ box: gebruik dus niet het merk/type nr van de KPN TV+ box voor instellen. Ipv hiervan stel de box in als een Google Chromecast of kies voor een apparaat zoals "Tuner voor digitale TV” en kies als merk van het apparaat Google. Deze laatste optie heb ik gedaan aangezien ik graag een nette omschrijving op mijn display van mijn Bose Afstandsbediening wil.