Skip to main content

Ik wil graag voor mijn vader van 91 jaar een eenvoudige afstandsbediening gebruiken voor de TV+ box van KPN. Hiervoor heb ik een Airmouse BLE 5.2 remote gekocht, koppelen is gelukt, echter het werk niet. Wat doe ik niet goed en welke BT afstandsbediening werkt wel.

Hoi @Jadieda, goed dat je jouw vader daarbij helpt! Ik weet niet of je iets niet goed gedaan hebt of dat er iets anders speelt. Dat is vanaf hier niet te zeggen.

In onze Kennisbank hebben we een artikel die het koppelen uitlegt. Als je die stappen volgt en de afstandsbediening kan er mee samenwerken moet het werken:

 


Koppelen was gelukt maar het werkte niet, maar ik vraag me af welke alternatieve eenvoudige BT afstandsbediening wel werkt, heeft hier iemand ervaring mee?


Dat is lastig inderdaad. Ik weet zelf niet welke afstandsbedieningen je in dit geval kunt gebruiken. Ik heb gezocht naar andere topics, maar daar wordt het type afstandsbediening zelden genoemd. Het gaat daarbij vooral over het koppelproces. Mogelijk dat iemand anders een suggestie heeft.