Skip to main content
Beantwoord

Buiten Europa via VPN tv kijken lukt niet meer

  • 10 September 2024
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Tot eergisteren werkte KPN prima via VPN op Curaçao met als lokatie A'dam. Sinds gisteren niet meer. Alleen bevroren beeld en de mededeling dat buiten de EU de app niet gebruikt kan worden. Nu antwoordt KPN dat de app niet gebruikt kan worden buiten de EU ook niet met VPN. Dit betekent dat zij een blokkade in gevoerd hebben. Waarom deze beperking?? Ik die deels op Curaçao en deels in NL woon betaal maandelijks mijn abonnement. Ik betaal terwijl ik het nu in NL niet gebruik. Als de KPN zo handelt verzoek ik een halvering van mijn abonnementskosten, gezien deze onaangekondigde wederrechtelijke stappen.n

Curaçao is toch buiten de EU? Daar mag u geen gebruik maken van tv van KPN. Dat is toch duidelijk? Dat wist u toch?

Dat het via VPN een tijdje gewerkt heeft is fijn voor u. Maar juist daarom blokkeerd KPN VPN nu. Want het mag niet.


In je abonnement betaal je voor thuis in Nederland en gebruik in de EER. Niet voor daarbuiten. 

Je kunt dus niks claimen. Kpn moet vpn diensten op de tv app wel blokkeren. Want er zijn geen rechten beschikbaar voor buiten de EER


Als de KPN zo handelt verzoek ik een halvering van mijn abonnementskosten, gezien deze onaangekondigde wederrechtelijke stappen.n

Die stappen zijn echter niet wederrechtelijk, ze zijn juist bedoeld om de rechten van de content-owners te beschermen en dat zullen ze wel moeten doen..

Overigens zou je kunnen overwegen om een VPN verbinding op te zetten met jouw thuisnetwerk in Nederland, dat werkt wel gewoon en zal ook blijven werken.


Reageer