Skip to main content

KPN maakt reclame dat je met de App in heel de EU TV kan kijken.
Ik wil buitenshuis en gewoon ergens in Nederland naar de BBC of VRT kijken en dat gaat niet.
Waarom gaat dat niet ?
Vanaf wanneer gaat dat wel of komt dat überhaupt niet ?

Klopt. Dat zijn nationale zenders van andere landen. Die mogen nou net niet buiten het eigen huis gekeken. Kpn heeft er de rechten niet voor. 

Het heeft nog nooit gekund. Op basis daarvan durf ik te zeggen dat het ook niet gaat gebeuren. Kost ook extra aan rechten. 


En de kosten zijn al hoog genoeg.


Als je thuis een FRITZ!Box hebt of een ander apparaat waarop je een OpenVPN of Wireguard VPN server kunt draaien dan is dit zeer eenvoudig te omzeilen.


Hallo @Nummer 16, welkom op het forum. Het is inderdaad zoals @PeterG al aangeeft een rechtenkwestie. KPN heeft de rechten niet om het kijken naar BBC en/of VRT mogelijk te maken buitenshuis. 


Als je thuis een FRITZ!Box hebt of een ander apparaat waarop je een OpenVPN of Wireguard VPN server kunt draaien dan is dit zeer eenvoudig te omzeilen.

Dit werkt inderdaad.


Wanneer denk KPN er dan eens aan om die rechten te verwerven?


Wanneer denk KPN er dan eens aan om die rechten te verwerven?

Ik gok dat ze het lekker binnenhuis houden, kost anders bakken met geld om voor een kleine groep klanten dit buitenhuis te bekijken.


Wanneer denk KPN er dan eens aan om die rechten te verwerven?

Niet, want het is er al vanaf het begin van iTV niet. Er is weinig vraag naar / behoefte aan. Namelijk héél weinig klachten. Extra rechten = extra kosten = verhoging abonnementskosten. Voor iets wat 99,9999 % van de klanten geen behoefte aan heeft. Die willen gewoon Nederlandse tv buiten de deur (kunnen) kijken.

Als je bij kpn wilt blijven voor bv internet (ivm glasvezel) kan je wel een andere tv dienst nemen. Ook naast die van kpn. Zowel NLziet ( Info ) (BBC in extra pakket) als Canaldigitaal app ( Info ) hebben die zenders wel in de hele EU. Dat zijn kleinere diensten en dus lagere kosten voor de rechten.


Als je thuis een FRITZ!Box hebt of een ander apparaat waarop je een OpenVPN of Wireguard VPN server kunt draaien dan is dit zeer eenvoudig te omzeilen.

Als je thuis bent kun je beide zenders gewoon ontvangen? Op vakantie in het buitenland gaat bij mij de Chromecast 4K mee en 1 maand abonnement op NLZIET Extra voor €10,95. Kun je op alle apparaten installeren. Probleem opgelost.


Ga je maar twee weken op vakantie, dan kan NLZIET Extra ook voor € 0,01 (ter verificatie). Je kan namelijk ook weer opzeggen 😉

Aldus de website van NLZIET: Als nieuwe gebruiker krijg je 14 dagen lang gratis toegang tot NLZIET. We vragen je om een verificatietransactie te doen van €0,01. Afhankelijk van jouw keuze, wordt jouw abonnement na de proefperiode automatisch omgezet naar een maand- of jaarabonnement. Als je opzegt, stopt het abonnement aan het einde van die gratis periode en betaal je dus niet voor een NLZIET-abonnement.


Ga je maar twee weken op vakantie, dan kan NLZIET Extra ook voor € 0,01 (ter verificatie). Je kan namelijk ook weer opzeggen 😉

Klopt, maar ik wilde het netjes doen…🤔

Sterker nog, als je, zoals ik, een eigen domein hebt en oneindig veel mailadressen, zou je oneindig lang gratis kunnen kijken. Kwestie van elke twee weken vernieuwen. Niet verder vertellen hè?